- Home
- ECU reparatie
ECU's reparatie
Een ECU reparatie kan zowel gericht zijn op een conventionele ECU als op een hybride ECU. Bij een conventionele ECU reviseren we door middel van het solderen van nieuwe componenten. Bij een hybride ECU reviseren we door middel van het vernieuwen en versterken van hybride verbindingen.
ECU's beschikbaar:
ECU's reparatie
Vraag hieronder een offerte aan.
Of bel ons op 0546 66 04 10
Offerte aanvragen
199 resultaten 17 pagina's
Onderdeel niet gevonden?
Vraag dan een offerte aan en wij kijken samen met jou naar een passende revisie oplossing.
Een ECU reparatie kan zowel gericht zijn op een conventionele ECU als op een hybride ECU. Bij een conventionele ECU reviseren we door middel van het solderen van nieuwe componenten. Bij een hybride ECU reviseren we door middel van het vernieuwen en versterken van hybride verbindingen.
ECU's beschikbaar:
Wat is een ECU?
De ECU beheert de aansturing van de motor, met in het bijzonder het gasklephuis, het moment van ontsteking en de turbodruk. In moderne auto’s heeft de ECU ook nog andere taken, zoals het aansturen van de airco, cruise-control en het alarm. De ECU staat in verbinding met andere sensoren en chips om de auto goed te laten werken.
ECU defect: diagnose
Er zijn verschillende problemen bij engine control units:
- Aansturing van de bobine ontbreekt;
- Aansturing van de injectoren ontbreekt;
- Aansturing van de stationairstelmotor ontbreekt;
- Foutmelding op 5-volt circuit;
- Geen communicatie met CAN-bus;
- Geen gasklephuissignaal;
- Koelventilator wordt niet aangestuurd;
- Geen reactie op gaspedaal;
- Problemen met de massaverbinding;
- Motor levert te weinig vermogen;
- Motor loopt te rijk of te arm.
Veelvoorkomende foutcodes
Dit zijn de meest voorkomende ECU foutcodes en engine control units die vaak gereviseerd worden:
ECU foutcode |
Reviseerbaar onderdeel |
P0251 (Opel) |
|
P1640 (VAG) |
|
P0101 (Mercedes) |
|
P0606 (Fiat) |
|
P0685 / DF015 (Renault) |
ECU automerken
ACTRONICS reviseert engine control units van vele automerken, waaronder:
ECU revisie en test
De revisie van ECU’s is te verdelen over twee groepen:
- Conventionele ECU’s
De revisie van conventionele ECU’s vindt plaats op onze soldeerafdeling. Er wordt gebruik gemaakt van originele nieuwe componenten. Denk hierbij aan semiconductors, chips en sensoren. - Hybride ECU’s
Bij de revisie van een hybride ECU’s wordt er vooral gefocust op het vernieuwen van hybride verbindingen (bondjes). De keramische printplaten waarop deze verbindingen bevestigd zijn, vereisen zeer speciale apparatuur (ultrasonic bonding) die in staat is om het vernieuwingsproces volautomatisch uit te kunnen voeren.
Bij het testen van ECU’s wordt gebruik gemaakt van het Vision testplatform. Dit zelf-ontwikkelde systeem is in staat om de werking van een auto volledig te simuleren. Het platform wordt regelmatig voorzien van updates, zodat ook de laatste technologieën succesvol getest kunnen worden. Communicatie met de meest recente CAN, LIN en J1850 netwerkbussen is dan ook geen enkel probleem.
Kosten ECU reparatie
Er is geen vaststaande ECU reparatie-prijs, omdat de kosten verschillen per reviseerbaar onderdeel. De revisiemogelijkheden zijn voor ieder type ECU anders en dat beïnvloedt de prijs. Dit betekent dat we een offerte maken zodra de aanvraag binnen is.
ECU laten repareren door ACTRONICS?
Heb jij een defecte ECU? Laat die dan repareren door ACTRONICS! Met een reparatie door ACTRONICS zijn er geen nieuwe onderdelen nodig. Hierdoor is onze revisie een goedkope en duurzame reparatieoplossing.
- Voordeliger dan een nieuwe ECU;
- 2 jaar garantie op de revisie;
- Plug & play: inleren niet nodig.
ECU Reparatie - Veelgestelde vragen & antwoorden
Wat is een ECU?
Hoe werkt een ECU?
Welke sensoren sturen data naar de ECU?
- MAP-sensor
- Koelvloeistoftemperatuursensor
- Lambda-sensor
- Krukaspositie-sensor
- Nokkenkas-sensor
- Klopsensor
- Gaspedaalpositiesensor