Turbo-actuatoren reparatie

Bij een turbo reparatie kunnen de elektromotor, het wormwiel of de printplaat gereviseerd worden. ACTRONICS reviseert turbo actuatoren met zelfontwikkelde tooling en apparatuur. Een revisie van de turbo is een voordelige en duurzame reparatieoplossing.

Turbo actuator beschikbaar:

Turbo-actuatoren reparatie

Merk
Toon meer Toon minder
Onderdeel niet gevonden?
Vraag hieronder een offerte aan.
Of bel ons op 0546 66 04 10
Offerte aanvragen
Geen resultaten gevonden
1 resultaat 1 pagina
Hella Turbo Actuator (Garrett turbo) - Turbo-actuatoren
Hella Turbo Actuator (Garrett turbo)

Turbo-actuatoren

Registreer of log in om prijzen te zien

Onderdeel niet gevonden?

Vraag dan een offerte aan en wij kijken samen met jou naar een passende revisie oplossing.

Bij een turbo reparatie kunnen de elektromotor, het wormwiel of de printplaat gereviseerd worden. ACTRONICS reviseert turbo actuatoren met zelfontwikkelde tooling en apparatuur. Een revisie van de turbo is een voordelige en duurzame reparatieoplossing.

Turbo actuator beschikbaar:

Vraag over een turbo actuator?

Ik help je graag verder!

0546 66 04 10

Wat is een turbo actuator?

De turbo-actuator regelt de controle van de turbodruk in de motor. Deze drukregeling is nodig om te voorkomen dat de turbo continu lucht de motor in blaast. De actuator zorgt er dus voor dat de turbodruk wordt aangepast naar de omstandigheden er de juiste hoeveelheid lucht de motor in gaat. Door strengere milieu-eisen worden er tegenwoordig meer auto’s met een turbo uitgerust dan vroeger. Veel van deze auto’s zijn uitgerust met de Garrett Turbo en de Hella Turbo Actuator.

Turbo actuator defect: diagnose

Er zijn meerdere problemen denkbaar bij turbo-actuatoren. Een auto met weinig tot geen vermogen, een gedeeltelijk uitgevallen turbo of zelfs een volledig uitgevallen turbo zijn de vaakst voorkomende problemen rondom een kapotte turbo actuator.

Turbo foutcodes per automerk

De Hella Turbo Actuator is de meest gebruikte actuator in combinatie met de Garrett Turbo. In onderstaand overzicht vind je een overzicht van de meest voorkomende foutcodes en het bijbehorende automerk.

Turbo foutcode

Automerk

3F57 | 4191

BMW

P132A | P132B | P139A | P1952 | P1953 | P2263

Ford / Jaguar

2510

Mercedes-Benz

P0046 | P0047 | P0048 | P0238 | P2263 | P259E

Range Rover

P1952 | P1953

Volkswagen

 

Daarnaast zijn de algemene foutcodes P0234, P0299 en P2263 ook te herleiden tot storingen in de turbo actuator.

Turbo revisie en test

Revisie van de turbo-actuator is mogelijk als er problemen met de turbodruk zijn. De elektromotor, het wormwiel of de printplaat kunnen hersteld en verbeterd worden. Het defecte onderdeel wordt gerepareerd, hersteld en opnieuw gebruikt. Hierdoor hoeven er geen nieuwe onderdelen te worden aangeschaft, wat revisie een goedkope en duurzame reparatieoplossing maakt.

De unieke testopstelling van ACTRONICS maakt het mogelijk om de turbo-actuator te simuleren en te testen. Tijdens de test wordt gecontroleerd of de actuator soepel loopt en of de elektronica optimaal werkt. Door middel van een uitgebreide eindtest wordt gecontroleerd of het gereviseerde product net zo goed functioneert als een nieuw exemplaar.

Turbo reparatie kosten

De prijs van turbo reparatie is lastig van tevoren vast te stellen. De kosten zijn namelijk afhankelijk van het merk, model en type auto. Wij stemmen de revisie van de turbo actuator hier op af en komen met een specifieke offerte voor iedere revisie.

Turbo actuator vervangen bij ACTRONICS?

Heb jij een auto met kapotte turbo-actuator in jouw werkplaats staan? Kies dan niet voor een nieuwe turbo-actuator, maar laat het onderdeel reviseren door ACTRONICS. Hiermee ga je voor de goedkoopste en duurzaamste oplossing.

  • Voordeliger dan een nieuwe actuator in de auto
  • 2 jaar garantie op de revisie
  • Plug & play: inleren niet nodig

Actuator auto - FAQ

Wat is een turbo actuator?

De turbo actuator is het deel van de turbo dat de controle van de turbodruk regelt. De actuator zorgt ervoor dat de turbo de juiste hoeveelheid lucht de motor in blaast.

Wat gaat er kapot aan de actuator in een auto?

In 90% van de gevallen is verroeting de reden van defecte turbo actuatoren. Uitlaatgassen verzamelen zich in de turbo, waardoor deze verroet raakt. Verstopte DPF-filters en lekkende olie in de turbo verergeren dit probleem. De schoepen gaan door de verroeting zwaar lopen, waardoor de tandwielen en het wormwiel in de turbo actuator afslijten.

In welke auto’s gaat de turbo het vaakst kapot?

In deze auto’s gaat de turbo het vaakst kapot:
  • Mercedes-Benz E-Klasse
  • Volvo V70
  • Mercedes-Benz Sprinter
  • Ford Mondeo 3
  • BMW 3-serie

Lees hier alle details over de top-5 auto's waarin de turbo het vaakst kapot gaat.

Kun je rijden met een kapotte turbo actuator?

Je kunt vaak nog wel rijden in een auto met een kapotte turbo, maar je zult veel minder vermogen ervaren. We raden echter aan om niet meer te rijden als de turbo actuator kapot is, omdat het in sommige gevallen serieuze motorschade kan veroorzaken.