Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
De Magneti Marelli IAW ECU is een motorregelunit die tussen 2005 en 2009 veelvuldig werd toegepast in diverse modellen van de Fiat Groep met een 1.6 16V-motor. Dit betekent dat je deze ECU vooral aantreft in modellen zoals de Fiat Panda. De ECU is eenvoudig te herkennen aan de benamingen 49F, 4AF of 4EF, die groot op de sticker vermeld staan. Meestal is deze unit gemonteerd in het motorcompartiment aan de rechterzijde van het motorblok.
Bij ACTRONICS bieden we een duurzame en kosteneffectieve oplossing voor defecte Magneti Marelli IAW ECU's. Onze revisiediensten dragen bij aan een circulaire economie door hergebruik te stimuleren. Door te kiezen voor revisie, bespaar je niet alleen kosten ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe module, maar profiteer je ook van onze 2 jaar garantie op de revisie. Ons revisieproces is 'plug & play', wat betekent dat de ECU direct na montage werkt zonder dat herprogrammering nodig is. Voor autobedrijven biedt dit een betaalbare en betrouwbare oplossing voor klanten.
Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor de Magneti Marelli IAW ECU indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel meestal binnen 2 werkdagen weer in jouw werkplaats is. Let op: ACTRONICS werkt uitsluitend met garagebedrijven en merkdealers. Heb je vragen? Neem contact op via ons contactformulier; onze productspecialisten staan voor je klaar!
Controleer de klemkracht van de connectoren van de bobines. Bij deze foutcodes kan het probleem ook in de kabelboom zitten tussen de zekeringskast (naast de accu) en de bobines. Controleer of vervang de bekabeling tussen aansluiting F17 in de zekeringskast en de bobines. Bij klachten over de ontsteking is het daarom belangrijk om na te gaan of de bobines en bougies al zijn vervangen. Als je dit hebt gecontroleerd en goed hebt bevonden, dan is de ECU mogelijk defect.
Controleer eerst de klemkracht van de connectoren van de injectoren. Als hier geen problemen mee zijn, dan is de ECU mogelijk defect.
Bij een defecte fasesensor (nokkenassensor) worden de injectoren niet aangestuurd. Het probleem zit dan niet in de ECU, maar in de fasesensor. Vervanging van de fasesensor kan in dit geval de oplossing bieden.
3NGEJGA7G
46545235
46549731
46744733
46761563
46761564
467615656
46761567
46799775
468080135
46814371
46817813
46817814
46823487
46823490
46823491
46826655
51761337
51779339
51782647
51786118
51793113
51793116
51798638
51798647
51834074
55183928
55184484
55187372
55187373
55187374
55187569
55190098
55196260
55196261
61600.360.06
61600.384.05
61600.614.06
61600.625.01
61601.125.02
61601.298.00
66JEP4A7H
66JEZJM9I
73500447
73501877
73501878
73502897
IAW 49F.B2
IAW 49F.B4
IAW 49F.B6
IAW 49F.B9
IAW 49F.D1
IAW 49F.L2
IAW 49F.L5
IAW 4AF.G1
IAW 4AF.G3
IAW 4AF.M1
IAW 4AF.M7
IAW 4AF.M8
IAW 4AF.M9
IAW 4AF.P2
IAW 4AF.P4
IAW 4AF.PP
IAW 4AF.PW
IAW 4AF.S2
IAW 4AF.SF
IAW 4AF.SM
IAW 4AF.SP
IAW 4AF.SS
IAW 4EF.B1
IAW 4EF.B3
IAW 4EF.B4
IAW 4EF.B5
IAW 4EF.B6
IAW 4EF.BF
IAW 4EF.G1
IAW 4EF.G2
IAW 4EF.G3
IAW 4EF.G4
IAW 4EF.L1
IAW 4EF.P2
IAW 4EF.P4
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.