ECU's Bosch MEV17.4

Registreer of log in om prijzen te zien

Veelvoorkomende problemen

  • Fout in 5 volt circuit
  • Aansturing van bobine ontbreekt
  • Foutcode P0130, P0053, P0054 op de Lambdasonde
  • Problemen met massaverbinding
  • Aansturing van injectoren ontbreekt

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Hoe wij werken

Wij reviseren het door jou opgestuurde onderdeel. Prijzen zijn exclusief BTW en eventuele verzendkosten. Aanbod geldt uitsluitend voor garages en dealers en niet voor particulieren.

Is een Bosch MEV 17.4 ECU te repareren?

De Bosch MEV 17.4 is een ECU welke te vinden is in diverse PSA-modellen (Peugeot, Citroën) vanaf 2007. De ECU wordt gebruikt voor de 1.4 VTI en 1.6 VTI benzinemotoren zonder turbo met typecode 8FS en 5FW. Hoewel de unit zelf regelmatig defect raakt, zijn er ook veel externe oorzaken aan te wijzen. Mocht het probleem in de ECU zitten, dan kunnen wij dit in veel gevallen verhelpen.

Mogelijke problemen en foutcodes Bosch MEV 17.4 ECU

Klachten met betrekking tot ontsteking wijzen vaak op een defecte ECU. Ook problemen in de verwarming van de lambdasonde kunnen vaak aan een defecte ECU-unit toegeschreven worden. ACtronics heeft hier een specifieke revisie-oplossing voor ontwikkeld.

  • De combinatie van foutcode P1602 en P1030 kan wijzen op slijtage van het tandwiel: “variable valve lift shaft pinion”. In dit geval is het dus niet altijd de ECU die problemen geeft;
  • De combinatie van foutcode P0031, P0037 en P0444 kan wijzen op een defecte zekering F19 van 15 Ampère. Lambdasonde bank 1, lambdasonde bank 2 en de tankontluchtingsklep hebben namelijk een gezamenlijke voeding;
  • Foutcode P023B komt bij de 1.4 VTI en de 1.6 VTI motoren vaak voor. Meestal is de oorzaak een defecte verwarming van de carterventilatie;

Effect op andere onderdelen

Hoewel een defecte ECU in theorie een grote invloed kan hebben op het functioneren van andere control units in het voertuig, zijn er op dit moment geen specifieke effecten bekend. Wel kunnen foutcodes ontstaan die betrekking hebben op andere componenten zoals bijvoorbeeld het ABS systeem.

Risico’s

Een defecte unit kan klachten veroorzaken zoals het niet starten van de motor, het onregelmatig lopen van de motor, onvoldoende vermogen of een brandend motorstoringslampje. Te lang doorrijden met een defecte ECU kan potentieel motorschade tot gevolg hebben. Bovendien zal in veel gevallen de APK-keuring niet gehaald worden in verband met uitstoot.

Revisie oplossing voor de Bosch MEV 17.4

Hoe wordt een ECU door ons gereviseerd? Voordat er gereviseerd kan worden zal er eerst een entry-test uitgevoerd worden. Afhankelijk van de uitkomst van de test en de defecten aan het ECU-unit wordt er een revisie uitgevoerd door een van onze specialisten. TIjdens de revisie worden defecte onderdelen vervangen door nieuwe componenten. Aan het einde van het proces wordt er een eindtest uitgevoerd om te testen of de defecten verholpen zijn en het paneel weer goed functioneert. Units met waterschade kunnen niet worden gereviseerd, let erop dat er een goede diagnose wordt gesteld.

Een ECU laten reviseren door ACtronics?

Wil je een Bosch MEV 17.4 of een andere ECU laten reviseren? Via onze website kun je snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. Wij hebben een uitgebreid aanbod met ECU’s van de bekende merken en modellen zoals: Valeo J34P of VDO A-CLASS (met LHM).

Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Klantbeoordelingen