Magneti Marelli IAW 5NF reparatie ECU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Magneti Marelli IAW 5NF - ECU reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 0,31 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Geen gasklephuissignaal
  • P0606 - PCM / ECM Processor Fault
  • Startblokkering wordt niet vrijgegeven
  • Aansturing van bobine ontbreekt
  • Aansturing van injectoren ontbreekt

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Magneti Marelli IAW 5NF laten repareren?

De IAW 5NF ECU van Magneti Marelli is terug te vinden in meerdere modellen van Fiat. Denk bijvoorbeeld aan de Panda, Punto en Stilo. Brandt het motorstoringslampje op het dashboard? Dan is de ECU waarschijnlijk defect. De IAW 5NF zelf raakt helaas vaak defect, maar er zijn er ook defecten met een andere oorzaak aan te wijzen. Denk bijvoorbeeld aan klachten met betrekking tot ontsteking. Maar mocht het probleem echt in de ECU zitten, dan kunnen wij dit in veel gevallen verhelpen.

Mogelijke defecten en foutcodes bij de IAW 5NF

De klachten die optreden bij een defecte IAW 5NF zijn erg divers. Zo kan het zijn dat de autosleutel niet meer wordt herkend: in dat geval zit het probleem in het gedeelte van de ECU dat de startonderbreking regelt. Maar het kan ook zijn dat er klachten met betrekking tot ontsteking en injectie ontstaan. Ook deze functies worden vanuit de ECU aangestuurd en kunnen dus wijzen op een defecte ECU. Wat we verder vaak tegenkomen is de klacht over een knipperend motorstoringslampje, vaak gepaard met de waarschuwing ‘Engine Fault’ in het display, met daarbij foutcodes die wijzen naar een defecte elektrisch aangestuurde gasklep. Ook al lijkt de gasklep dan het probleem te zijn, het is toch echt de ECU zelf die de storing veroorzaakt. We hebben voor het gemak de foutcodes verzameld, die bij de eerder genoemde klachten zouden kunnen verschijnen.

LET OP! Bovenstaande foutcodes kunnen ook makkelijk een andere oorzaak hebben!

  • P0300 – Random Misfire
  • P0301 – Cylinder 1 Misfire
  • P0302 – Cylinder 2 Misfire
  • P0303 – Cylinder 3 Misfire
  • P0304 – Cylinder 4 Misfire
  • P0351 – Ignition Coil 1
  • P0352 – Ignition Coil 2
  • P0353 – Ignition Coil 3
  • P0354 – Ignition Coil 4

 

  • P0606
  • P1687 – Motorised throttle fault/signal implausible
  • P0220 – Throttle position circuit
  • P1221 – Throttle position 1 circuit
  • U160 – Communication with electric key

 

Maar zoals zojuist al aangegeven, kunnen problemen die lijken te wijzen op een defecte IAW 5NF ECU, ook andere oorzaken hebben. Een mooi voorbeeld hiervan is een klacht met betrekking tot de ontsteking. In deze gevallen raden we aan om alle bobines bijzonder nauwkeurig te controleren. Vooral bij de Fiat Stilo 1.6 16v is het bekend dat bobines vrij snel defect kunnen raken. Aangezien de klachten ook sporadisch voor kunnen komen, is het lastig om een goede diagnose te stellen. Neem hier daarom rustig de tijd voor alvorens het onderdeel naar ons wordt opgestuurd. Wij kunnen dan het probleem op de juiste manier verhelpen.

Revisieoplossing voor de Magneti Marelli IAW 5NF

Voordat bij een component daadwerkelijk de revisie wordt uitgevoerd, wordt er eerst een entry-test gedaan. Dit doen we om te bepalen of de gevonden problemen overeenkomen met de opgegeven klachten. Afhankelijk van de uitkomst van de test en de gevonden defecten aan de ECU wordt er een revisie uitgevoerd door een van onze specialisten. Tijdens deze revisie worden alle bekende zwakke onderdelen preventief vervangen door nieuwe componenten. Nadat onze revisiespecialist de revisie heeft uitgevoerd, zal er een end-of-line-test worden uitgevoerd om te kijken of de defecten ook echt verholpen zijn.

Een ECU laten reviseren door ACtronics?

Wil je een Magneti Marelli IAW 5NF of een andere ECU laten reviseren? Via onze website kun je snel en makkelijk een revisie-aanvraag indienen. ACtronics heeft een uitgebreid aanbod met units van de bekende merken en modellen zoals de Valeo J34P en de Siemens Simtec 71-serie.

Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Klantbeoordelingen