Delphi Delco Multec HSFI-2.x / HDRC ECU

Gemiddelde doorlooptijd van 2 dagen (exclusief transporttijd)

Revisie

Indien het onderdeel niet defect is berekenen we testkosten

Veelvoorkomende problemen

  • Aansturing stationairstelmotor ontbreekt
  • Aansturing van bobine ontbreekt
  • Aansturing van injectoren ontbreekt
  • Diverse storingen
  • Foutmelding op 5 Volt circuit
Professionele revisie
Second opinion (entry test)
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Meest behulpzame reviews

Edwin Scholten

wat een geweldige service, onderdeel opgestuurd en de volgende werkdag alweer retour

Martin van der Molen

Altijd goede service en interessante onderwerpen op Facebook top

Jolanda Lubbers

Afgelopen maand 3 items naar toe gehad en perfect geholpen.

Delphi Delco Multec HSFI-2.x / HDRC laten repareren?

De Delphi Delco Multec HSFI-2.x / HDRC is een motormanagementsysteem voor met name 1.6 (Z16SE) motoren toegepast bij diverse Opel modellen. Hoe merkt de bestuurder dat hij een probleem heeft met zijn ECU? Doordat in het instrumentencluster het motorstoringslampje (MIL) brandt, er diverse andere meldingen op het dashboard verschijnen, de auto in noodloop gaat, de auto schokt en de motor niet meer op alle cilinders loopt.

MOGELIJKE DEFECTEN EN FOUTCODES

In de werkplaats kunnen defecten aan de ECU geconstateerd worden door een proefrit, het uitlezen van foutcodes, het meten van live-data en het aan de hand van het stroomloopschema controleren van de bedrading, voedingspanningen en massa’s. Met name het controleren van de in- en uitgaande signalen van de ECU is belangrijk omdat hierbij de meeste problemen voorkomen.

Deze ECU van Delphi Delco Multec zit aan de zijkant van de cilinderkop geschroefd. Hierdoor is de ECU onderhevig aan trillingen en warmte waardoor er componenten en bondjes defect raken.

Veelvoorkomende klachten zijn de dat het ontbreken van de aansturing van de bobine, de injectoren en de stationairstelmotor. Tevens kunnen er defecten optreden in het 5 volt circuit en op het gaspedaal, de gasklep en het brandstofpomprelais.Veel voorkomende foutcodes van de Multec zijn:

  • P0105
  • P0230
  • P0335
  • P0340
  • P0351
  • P1122
  • P1482
  • P148
  • P1550

Effect op andere onderdelen

Een ECU in storing zal van grote invloed zijn op andere control units in het voertuig. Verder kunnen er foutmeldingen zijn in bijvoorbeeld het ABS systeem, de TCU en/of het instrumentencluster

Risico's

Een defecte ECU kan - afhankelijk van de ernst en invloed van het interne defect - klachten veroorzaken zoals het niet starten van de motor, onregelmatig lopen van de motor, onvoldoende vermogen, een brandend motorstoringslampje (MIL), etc. Niet repareren kan APK afkeur en motorschade tot gevolg hebben.

INFORMATIE VOOR DE MONTEUR

Bouw de ECU altijd uit volgens de fabrieksvoorschriften. Verwijder altijd eerst de massa [-] poolklem van de accu voordat de ECU wordt uitgebouwd. Hierdoor wordt eventuele schade door ompoling voorkomen. Volg altijd de voorschriften van de fabrikant bij het inbouwen van de ECU. Er wordt door ACtronics ook altijd een codecard met instructies meegestuurd om de ECU na revisie werkend te krijgen in de auto. Volg de instructies op deze codecard altijd op. Wis eventueel aanwezige foutcodes.

Revisie oplossing voor de Multec

De ECU ondergaat bij binnenkomst altijd een Entry Test. Indien klacht waargenomen ondergaat de ECU het revisieproces. Aan het eind wordt de End Of Line (EOL) test uitgevoerd om te bevestigen dat de klachten verholpen zijn en de ECU naar behoren functioneert.

OE nummer