ATE MK60 Hydraulic unit (with internal pressure sensor) ABS ECU

Gemiddelde doorlooptijd van 2 dagen (exclusief transportijd)

Revisie

Indien het onderdeel niet defect is berekenen we testkosten

Veelvoorkomende problemen

  • Diverse remdruksensor fouten
Professionele revisie
Second opinion (entry test)
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Professionele revisie

ATE MK60 HYDRAULIC UNIT (WITH INTERNAL PRESSURE SENSOR) repareren?

De ATE MK60 is het elektronica gedeelte, het brein, van de complete ATE MK60 ABS module. Het ATE MK60 ABS systeem wordt met name toegepast in voertuigen uit het middensegment van diverse merken. Een autobestuurder merkt dat hij een probleem met zijn ABS systeem heeft doordat het ABS / ESP waarschuwingslampje op het instrumentencluster brandt. Daarnaast kan het ABS systeem ongewenst in werking treden, wat te herkennen is aan een trilling in het rempedaal. Ook voorkomend is het niet correct functioneren van het ABS systeem.

Revisie van ABS-pomp en andere componenten

Het MK60 ABS-systeem van ATE wordt met name toegepast in voertuigen uit de middensegment van diverse merken. Een ABS unit wordt ook wel ABS-pomp of ABS-regelapparaat genoemd en bestaat uit drie delen met elk hun eigen functie: De ABS module is het brein, het hydraulisch blok (HCU) met kleppenblok verdeelt de remdruk en de pompmotor zorgt voor de drukopbouw in het systeem. In dit geval gaat het alleen over de ABS ECU.

Mogelijke defecten en foutcodes ATE MK60

Als er problemen zijn met de druksensor brandt er ABS / ESP lampje in de auto. Door temperatuurwisselingen en trillingen kunnen verbindingsdraden van de druksensor defect raken. Bij de ATE MK60 zijn defecten met druksensor en hybrideverbindingen veel gehoorde klachten. Deze defecten worden geconstateerd bij diverse merken en modellen auto’s. ACtronics heeft een eigen testopstelling ontwikkelt om ABS-unit te testen op functionaliteit.

In sommige gevallen is de ABS-unit niet defect maar zijn er problemen met de stekkers van de ECU. Het is daarom verstandig om andere componenten te testen, voordat een unit wordt opgestuurd.

De druksenor van de ATE MK60 kan de volgende foutcodes genereren:

  • Audi, Seat, Skoda, Volkswagen (VAG): 01435, 059B

  • BMW: 5E20, 24096, 24100

  • Citroën: P1301, P1302

  • Daihatsu: C1246

  • Ford: C1288

  • Mazda: 0130, C1288, C0044/28,64

  • Mitsubishi: C121D, C1364

  • Opel: C1028, C0131

  • Peugeot: C1301, C1302

  • Renault: DF088

  • Suzuki: C1028

  • Toyota: C1246, vaak in combinatie met C1223

  • Volvo: P0130, P0134

Meer weten over de techniek, defecten en revisieproces? Lees dan het ATE MK60 kennisartikel.

Effect op andere onderdelen

Door een defecte ABS-unit kunnen er fout-codes genereerd worden in b.v. motorregel-apparaat, instrumentencluster, transmissie control unit etc. Ook kan een defecte ABS-unit ervoor zorgen dat de auto in noodloop gaat of dat functies zoals cruise control uitvallen.

Risico’s

Een ABS-systeem is een veiligheidssysteem dus bij een slecht werkend of defect ABS systeem kan de veiligheid van de bestuurder in het gedrang komen. Een brandend ABS lampje is tevens een APK afkeur punt. Ook kan de ABS unit onherstelbaar defect raken wanneer deze niet tijdig hersteld wordt.

Revisie oplossing

ACtronics heeft een Revisie oplossing voor de veel voorkomende klachten. Schade als gevolg van water- en brandschade kunnen niet worden hersteld. ACtronics geeft 2 jaar productgarantie op een revisie.

In-uitbouwinstructies en dingen waar de monteur aan moet denken

De ABS-unit zit vaak op een moeilijk bereikbare plaats in de motorruimte gemonteerd; meestal tegen of in de buurt van het schutbord. Let er bij het losdraaien van de remleidingen op dat het schroefdraad in de HCU niet beschadigd raakt, dat de remleidingen niet verbuigen en dat eventueel gemorste remvloeistof direct verwijderd wordt. Dit om aantasting van bekabeling, behuizing, lak etc. te voorkomen. Voor een goede diagnose is het belangrijk dat de complete ABS-unit (ABS ECU + HCU + pompmotor) wordt ingestuurd.

Om de ABS ATE MK60 na revisie weer goed werkend te krijgen in het voertuig moet het ABS systeem ontlucht worden. Doe dit altijd volgens de fabrieksvoorschriften. Tevens moeten de aanwezige foutcodes gewist worden. Ook kan het noodzakelijk zijn om de basisafstelling van de stuurhoeksensor en remdruksensor uit te voeren. Controleer ook altijd de toestand van de remvloeistof. Deze moet volgens fabrieksvoorschriften ververst worden.

ABS-unit laten reviseren door ACtronics?

Wilt u een ATE MK60 of een andere ABS module laten reviseren? Via onze website kunt u snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. ACtronics heeft een uitgebreid aanbod met ABS-units van de bekende merken en modellen zoals: ATE MK61 en Bosch 5.7.

Wilt u een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

OE nummer