ATE MK61 ABS unit

Gemiddelde doorlooptijd van 2 dagen (exclusief transporttijd)

Revisie

Indien het onderdeel niet defect is berekenen we testkosten

Veelvoorkomende problemen

  • Diverse fouten op de wielsensoren
  • Foutcode C002 01C (Volvo)
  • Foutcode C0110 (Opel)
  • Foutcode C2116 (Mitsubishi)
  • Foutcode(s) 01130: ABS Operation - Implausible Signal and 16352: Control Module Faulty
  • Foutcode(s) 01276 (04FC) en/of 01130 (046A) (VAG)
  • Foutcode(s) C1061 en/of C1063 (Suzuki)
  • Geen communicatie met ABS ECU mogelijk
  • Pompmotor werkt niet
Professionele revisie
Second opinion (entry test)
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Meest behulpzame reviews

Giuseppe Lucarelli

Vakbekwaam correct en duidelijke afspraken. Topper in de automotive electronica

Johan van der Ploeg

Prima service. Echt een bedrijf die doet wat ze beloven. Beter dan origineel en stukken goedkoper. Gewoon toppie.

Ben Welhuis

Vakmensen met gelijk de juiste diagnose.

ATE MK61 module repareren?

ATE MK61 is de opvolger van de veelgebruikte ATE MK60. ATE MK61 is terug te vinden in verschillende automerken en types: Audi, BMW, Ford, Honda, Mini, Opel, VW en nog een tal van andere merken. De meeste defecten van de ATE MK61 zijn terug te koppelen aan een kapotte pompmotor en de communicatie met de ABS ECU.Een autobestuurder merkt dat hij een probleem met zijn ABS systeem heeft doordat het ABS / ESP waarschuwingslampje op het instrumentencluster brandt. Daarnaast kan het ABS systeem ongewenst in werking treden, wat te herkennen is aan een trilling in het rempedaal.

Revisie van ABS-pomp en andere componenten

De ABS module bestaat een uit drietal componenten de pompmotor, de HCU (Hydraulic Control Unit) en ECU (Electronic Control Unit). Deze drie componenten zorgen ervoor dat de ABS-module optimaal kan functioneren. Wilt u alleen de ABS-pomp of andere componenten zoals de ECU laten reviseren? ACtronics neemt alleen de gehele unit aan, omdat uit eigen ervaring leert dat ook andere componenten defect kunnen raken.

Mogelijke defecten en foutcodes ATE MK61

Veel voorkomend probleem is dat de pompmotor van ABS ECU defect raakt, maar ook andere klachten aan de pompmotor komen voor. Er zijn een tweetal componenten van de ATE MK61 die vaak defecten raken dat zijn componenten op de printplaat en processoren die defect kunnen gaan. Door de defecte processoren kan het signaal van de sensoren niet worden verwerkt In sommige gevallen is de ABS-unit niet defect maar zijn er problemen met de stekkers van de ECU. Het is daarom verstandig om andere componenten te testen, voordat een unit wordt opgestuurd.

De ATE MK61 kan de volgende foutcodes genereren:

  • Audi, Seat, Skoda, Volkswagen (VAG): 01276 (04FC), 01130 (046A);

  • BMW: 5DF0, 5DF1, 24048, 24049;

  • Ford:  04FC;

  • Mitsubishi: C2116;

  • Opel: C0110;

  • Renault: 04FC;

  • Seat: 04FC;  

  • Suzuki: C1061, C1063;

  • Volvo: C002 01C;

Meer weten over de techniek, defecten en revisieproces? Lees dan het ATE MK61 kennisartikel.

Effect op andere onderdelen

Door een defecte ABS-unit kunnen foutcodes genereerd worden in diverse control units.

Risico’s

Een ABS-systeem is een veiligheidssysteem. Bij een slecht werkend of defect ABS systeem kan daarom de veiligheid van de bestuurder in het gedrang komen. Een brandend ABS lampje is tevens een APK afkeur punt.

Revisie oplossing

ACtronics heeft een Revisie oplossing voor de veel voorkomende klachten en/of foutcodes. Water- en brandschades kunnen niet worden hersteld.

Informatie voor de monteur

De ABS-unit zit vaak op een moeilijk bereikbare plaats in de motorruimte gemonteerd; meestal tegen of in de buurt van het schutbord. Let er bij het losdraaien van de remleidingen op dat het schroefdraad in de HCU niet beschadigd raakt en dat de remleidingen niet verbogen worden. Verwijder eventueel gemorste remvloeistof direct om aantasting van bekabeling, behuizing, lak etc. te voorkomen. Voor een goede diagnose is het belangrijk dat de complete ABS-unit (ABS ECU + HCU + pompmotor) wordt ingestuurd.

Om de ABS ATE MK61 na revisie weer goed werkend te krijgen moet het ABS systeem volgens de fabrieksvoorschriften ontlucht worden. Tevens moeten de aanwezige foutcodes gewist worden. Ook kan het noodzakelijk zijn om een basisafstelling van de remdruk- en stuurhoeksensor uit te voeren. Controleer ook altijd de toestand van de remvloeistof. Deze moet volgens fabrieksvoorschriften ververst worden.

ABS-unit laten reviseren door ACtronics?

Wilt u een ATE MK61 of een andere ABS module laten reviseren? Via onze website kunt u snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. ACtronics heeft een uitgebreid aanbod met ABS-units van de bekende merken en modellen zoals: ATE MK60 en Bosch 5.7.
Wilt u een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

OE nummer