Continental Getrag Renault DSP6 DC4/EDC (DCT250)

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Continental Getrag Renault DSP6 DC4/EDC (DCT250) - TCU's reparatie

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Getrag TCU kapot

Heb jij problemen met de automaatbak van een Renault gediagnosticeerd? Renault maakt gebruik van transmissies van Getrag. Deze TCU wordt gebruikt in populaire Renault-modellen zoals de Captur, Clio IV, Kangoo, Mégane en Scénic met automatische transmissie (DCT250). Veelvoorkomende klachten door een defecte DC4/EDC TCU zijn sensorfouten en schakelproblemen.

Foutcodes Getrag Renault

Heb je één van onderstaande foutcodes uitgelezen? Dan kunnen wij de TCU gegarandeerd reviseren.

  • DF437 Shift drum 1 motor
  • DF439 Shift drum 1 motor
  • P1893 Shift drum 2 control – malfunction
  • P1839 Shift drum 2 control – malfunction
  • DF490 Clutch 2 Motor Circuit, General Electrical Failure.
  • P1743 Clutch motor position sensor signal
  • P1744 Clutch 2, Function Restriction
  • P1893 Shift drum 2 control – malfunction
  • P1837 Sensor side speed transference transmission - defective circuit
  • P1899 Clutch 2, Function Restriction

Getrag Renault reparatie

ACTRONICS repareert, reviseert en herstelt de Continental Getrag gebruikt door Renault. Een goede diagnose van het defect is van essentieel belang voor een succesvolle revisie. ACTRONICS heeft een specifieke testopstelling voor iedere TCU, zodat we de juiste diagnose kunnen stellen, alle functies kunnen controleren en een eindtest kunnen uitvoeren. Op deze manier is de succesgraad bij ACTRONICS extreem hoog.

Succesvolle revisie door ACTRONICS

Heb je een probleem met de Getrag voor Renault? Via onze website kun je snel en eenvoudig een revisieaanvraag starten. Met een reparatie door ACTRONICS zijn er geen nieuwe onderdelen nodig. Hierdoor is onze revisie een goedkope en duurzame reparatieoplossing.

  • Voordeliger dan een nieuwe TCU;
  • 2 jaar garantie op de revisie;
  • Inleren niet nodig, plug & play.

Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor de Continental Getrag voor Renault indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel binnen enkele dagen weer bij jou in de werkplaats is. Let op: ACTRONICS werkt uitsluitend met garagebedrijven en merkdealers. Heb je vragen? Neem contact op via ons contactformulier; onze productspecialisten helpen je graag verder!

Aanvraag starten

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.