Ford C-Max | Testen en reviseren van elektronische onderdelen

De Ford C-Max verscheen in 2003 als Ford’s antwoord op de groeiende vraag naar compacte MPV’s. Praktisch, ruim en verrassend dynamisch: de eerste generatie (2003–2010) zette direct de toon. In 2010 volgde de tweede generatie, die niet alleen moderner oogde, maar ook als Grand C-Max met schuifdeuren leverbaar was. Daarmee werd de C-Max uniek in zijn segment: een gezinsauto met het rijgedrag van een hatchback én de flexibiliteit van een MPV.

Ford

Dat de C-Max aanvoelt als een hatchback is misschien ook niet zo vreemd, want dit model deelt een groot aantal onderdelen met de Ford Focus. Denk aan motoren, versnellingsbakken, ophangingscomponenten, maar ook elektronische modules zoals ABS-pompen. Of dat direct goed nieuws is, valt te betwijfelen. Juist die elektronische onderdelen staan namelijk niet bekend om hun feilloze betrouwbaarheid. Gelukkig kunnen veel van deze componenten bij storingen een tweede leven krijgen dankzij de revisie-oplossingen van ACTRONICS.

Ford C-Max | Testen en reviseren van elektronische onderdelen

Reeks
Categorie
Toon meer Toon minder
Onderdeel niet gevonden?
Vraag hieronder een offerte aan.
Of bel ons op 0546 66 04 10
Offerte aanvragen
Geen resultaten gevonden
22 resultaten 2 pagina's
ATE MK100 ESP (46-pins) - ABS units
ATE MK100 ESP (46-pins)

ABS units

Registreer of log in om prijzen te zien

ATE MK61 - ABS units
ATE MK61

ABS units

Registreer of log in om prijzen te zien

ATE MK70 - ABS units
ATE MK70

ABS units

Registreer of log in om prijzen te zien

ATE MK60 (ECU only) - ABS units
ATE MK60 (ECU only)

ABS units

Registreer of log in om prijzen te zien

Ford C-Max 2003-2010 - Instrumentenpanelen
Ford C-Max 2003-2010

Instrumentenpanelen

Registreer of log in om prijzen te zien

Hella Turbo Actuator (Garrett turbo) - Turbo-actuatoren
Hella Turbo Actuator (Garrett turbo)

Turbo-actuatoren

Registreer of log in om prijzen te zien

ATE MK60 Hydraulic unit (with internal pressure sensor) - ABS units
ATE MK60 Hydraulic unit (with internal pressure sensor)

ABS units

Registreer of log in om prijzen te zien

Ford NAV MFD LOW - Info displays
Ford NAV MFD LOW

Info displays

Registreer of log in om prijzen te zien

FoMoCo ESU xxx (Ford) - ECU's
FoMoCo ESU xxx (Ford)

ECU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Ford C-Max 2010-2019 - Instrumentenpanelen
Ford C-Max 2010-2019

Instrumentenpanelen

Registreer of log in om prijzen te zien

Ford MFD HIGH - Info displays
Ford MFD HIGH

Info displays

Registreer of log in om prijzen te zien

Ford - Visteon 4M5G (Type 1) - Gasklephuizen
Ford - Visteon 4M5G (Type 1)

Gasklephuizen

Registreer of log in om prijzen te zien

De Ford C-Max verscheen in 2003 als Ford’s antwoord op de groeiende vraag naar compacte MPV’s. Praktisch, ruim en verrassend dynamisch: de eerste generatie (2003–2010) zette direct de toon. In 2010 volgde de tweede generatie, die niet alleen moderner oogde, maar ook als Grand C-Max met schuifdeuren leverbaar was. Daarmee werd de C-Max uniek in zijn segment: een gezinsauto met het rijgedrag van een hatchback én de flexibiliteit van een MPV.

Ford

Dat de C-Max aanvoelt als een hatchback is misschien ook niet zo vreemd, want dit model deelt een groot aantal onderdelen met de Ford Focus. Denk aan motoren, versnellingsbakken, ophangingscomponenten, maar ook elektronische modules zoals ABS-pompen. Of dat direct goed nieuws is, valt te betwijfelen. Juist die elektronische onderdelen staan namelijk niet bekend om hun feilloze betrouwbaarheid. Gelukkig kunnen veel van deze componenten bij storingen een tweede leven krijgen dankzij de revisie-oplossingen van ACTRONICS.

Revisie van de ABS-module uit de Ford C-Max

Ford vertrouwde voor beide generaties van de C-Max op de expertise van ATE / Continental. Door de jaren heen zie je de evolutie van diverse ABS-modellen: waar de eerste generatie nog uitgerust is met de ATE MK60, volgden later de MK61 en uiteindelijk de MK100. Laatstgenoemde is exclusief toegepast in de C-Max II en vormt het grootste pijnpunt op ABS-gebied.

Bij deze module kunnen één of meerdere wielen blokkeren door hydraulische problemen in de ABS/ESP-unit, waardoor de auto niet in een rechte lijn afremt. Dit kan voor gevaarlijke situaties zorgen, vooral bij remacties op hogere snelheid. Ook elektronische storingen komen voor, waarbij foutcode U3000 kan worden getriggerd. Problemen met deze ABS-module in combinatie met de Ford C-Max zien we dagelijks terug op onze revisie-afdeling. Hier worden ze vakkundig gediagnosticeerd en hersteld, zodat het aanschaffen van een nieuwe module niet nodig is en je je originele, gereviseerde exemplaar kunt terugplaatsen.

Revisie van het Ford C-Max instrumentenpaneel

We gaven al aan dat de Ford C-Max veel onderdelen deelt met de Ford Focus. Dat geldt ook voor het instrumentenpaneel. De C-Max I en Focus II werden in dezelfde periode gelanceerd, net als de C-Max II en Focus III. De instrumentenpanelen die deze modellen bij introductie kregen, zijn dan ook identiek.

Bij de eerste generatie C-Max was het instrumentenpaneel berucht om foutcode U1900, die diverse storingen in de CAN-bus veroorzaakte. Ook uitvallende wijzers, niet werkende knipperlichten en volledige uitval van het paneel kwamen regelmatig voor.

De tweede generatie C-Max heeft deze ‘U1900-problemen’ achter zich gelaten en kan gezien worden als een betrouwbaarder instrumentenpaneel. Toch zijn ook hier storingen bekend: het centrale display kan uitvallen, geen gegevens tonen of gaan knipperen. Problemen met LED-verlichting komen vaak voor bij lage temperaturen rond het vriespunt. Ook de achtergrondverlichting kan defect raken, net als de wijzers. Stuk voor stuk storingen die door onze revisiespecialisten professioneel kunnen worden opgelost.

Revisie van andere elektronische onderdelen in de Ford C-Max

Heb je bijvoorbeeld een defecte ECU, turbo actuator, gasklephuis of storingen in het MFD Navi-scherm van een tweede generatie C-Max? Dan ben je bij ACTRONICS aan het juiste adres. Ook voor deze onderdelen bieden wij betrouwbare revisie-oplossingen.

Staat het onderdeel dat je zoekt er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Onze productspecialisten helpen je graag verder!

Zo werkt revisie bij ACTRONICS

Bij binnenkomst ondergaat elk onderdeel een uitgebreide entry-test om de exacte oorzaak van het probleem vast te stellen. Vervolgens doorloopt het een professioneel revisieproces, waarbij we:

  • Het onderdeel grondig reinigen;
  • Defecte componenten repareren of vervangen;
  • Eventuele zwakke punten versterken voor extra duurzaamheid;
  • Een end-of-line test uitvoeren om te controleren of het onderdeel weer volledig functioneert.

Pas als alles perfect werkt, sturen we het gereviseerde onderdeel retour.

De voordelen van revisie bij ACTRONICS

Kiezen voor revisie bij ACTRONICS betekent:

  • Tot 80% voordeliger dan een nieuw onderdeel;
  • De meest duurzame oplossing, inclusief 2 jaar garantie;
  • Plug & play montage zonder herprogrammering;
  • Altijd vooraf duidelijkheid over de prijs van de revisie.

ACTRONICS is dé specialist in auto-elektronica en helpt autobedrijven door heel Europa met snelle, betrouwbare en duurzame revisie-oplossingen voor de Ford C-Max en alle andere bekende automerken.