Leveringsproblemen Fiat 500 cluster? Revisie is dé oplossing!

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten, was de nieuwe Fiat 500 direct vanaf de introductie (2007) al enorm populair. En dat heeft er in de afgelopen jaren dus voor gezorgd dat er meer dan 2 miljoen (!) van deze guitige stadsautootjes zijn verkocht. De Fiat 500 mag dus echt een succes genoemd worden. Maar helaas hebben deze aantallen ook een nadeel: stel nu eens dat er een bepaald onderdeel (zoals bijvoorbeeld het centrale display in het instrumentenpaneel) na een aantal jaren toch niet zo betrouwbaar blijkt… wat doe je dan als autofabrikant?

Op dat punt lijkt Fiat nu dus te zijn aangekomen. De instrumentenclusters raken momenteel met grote aantallen tegelijk defect en daardoor is dit onderdeel letterlijk niet aan te slepen. We hebben zelfs van onze Italiaanse klanten te horen gekregen dat ook daar de clusters momenteel in backorder staan. Hoog tijd voor ons om revisie weer eens onder de aandacht te brengen dus. Immers: revisie is niet alleen een goedkoper alternatief voor nieuw, maar je hebt ook geen last van lange wachttijden. We laten de centrale displays namelijk via een eigen leverancier ontwikkelen en fabriceren.

Bij dat laatste punt moeten we trouwens wel een kleine kanttekening plaatsen. Fiat heeft in de loop der jaren een behoorlijk aantal verschillende displays in omloop gebracht. Voor bijna ieder type display hebben wij inmiddels een eigen alternatief, maar de laatste weken blijkt er weer een nieuwe variant regelmatig defect te raken die tot nu toe nog niet in assortiment was opgenomen. We werken er hard aan om ook voor dit display een eigen versie te fabriceren, maar er bestaat dus een kleine kans dat er tijdens de revisie een vertraging optreedt. Echter, in veel gevallen is revisie dus gewoon een uitstekende oplossing voor de backorders bij Fiat.

Mocht je nu geïnteresseerd zijn in meer informatie over de meest voorkomende defecten bij het Fiat 500 cluster, klik dan hier. Wil je zien of jouw type cluster in aanmerking komt voor revisie en/of wil je een revisieopdracht aanmaken, klik dan hier. Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze customer service. Dit kan telefonisch, via Whatsapp of via e-mail.