Renault (Grand) Scénic 2 2003-2008 Reparatie - Instrumentenpanelen

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Renault (Grand) Scénic 2 2003-2008 - Instrumentenpanelen reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 0,96 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Het instrumentenpaneel valt uit
  • Het instrumentenpaneel doet niets
  • De dagteller en klok springen naar nul bij op contact
  • Het display blijft zwart

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Dit is waarom je kiest voor revisie:

Na ontvangst binnen 48u gereviseerd - Kwaliteitsrevisie met 2 jaar garantie - Bel voor advies: 0546 660410

Renault Scénic 2 2003-2008 instrumentencluster laten repareren?

Dit instrumentenpanelen wordt toegepast in de Renault Scenic 2 van de bouwjaren 2003 t/m 2008. Het instrumentenpaneel van de Renault Scenic 2 2003-2008 kan de volgende storingen vertonen: Het display wordt zwart, de kilometerstand verspringt omhoog naar een totaal onlogische waarde en het tijdklokje verspringt naar 00:00. Ook kan het instrumentencluster compleet uitvallen.

Mogelijke defecten en foutcodes

De technici in de werkplaats kunnen de klantklachten zelf ook waarnemen. Het instrumentencluster van de Renault (Grand) Scenic 2 heeft de volgende veelvoorkomende problemen: Het display wordt zwart, de kilometerstand verspringt omhoog naar een totaal onlogische waarde en het tijdklokje verspringt naar 00:00. Ook kan het instrumentenpaneel compleet uitvallen. Door trillingen ontstaan er losse verbindingen op de printplaat. Deze losse verbindingen veroorzaken de hier genoemde klachten.

Effect op andere onderdelen

De klachten die plaatsvinden door het instrumentencluster hebben geen effect op andere onderdelen.

Risico’s

Bij het niet herstellen van dit instrumentencluster kan het voorkomen dat het instrumentencluster helemaal niet meer werkt of dat diverse functies uitvallen. Tevens kan de kilometerstand hoge onlogische waarden aannemen hierdoor kunnen problemen ontstaan tijdens de APK of bij inruil of verkoop van het voertuig.

Inbouwinstructies voor de monteur

Voor het uitbouwen van het instrumentencluster moeten de uitbouwvoorschriften van de fabrikant aangehouden worden.

Volg altijd de voorschriften van de fabrikant bij het inbouwen van het instrumentencluster. Er wordt door ACtronics ook altijd een codecard met instructies meegestuurd om het instrumentencluster na revisie werkend te krijgen in de auto. Volg de instructies op deze codecard altijd op. Wis eventuele aanwezige foutcodes.

Revisie oplossing

Het instrumentenpanelen ondergaat bij binnenkomst een Entry Test. Tijdens deze test wordt gekeken of de door de klant opgegeven klacht waarneembaar is. Zijn de klachten waargenomen dan ondergaat het instrumentencluster het revisieproces dat wordt afgesloten met de functionele End Of Line (EOL) test. Hierbij wordt gecontroleerd of de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en of het instrumentencluster weer helemaal naar behoren functioneert. Het instrumentencluster wordt voorzien van een nieuw glas.

Instrumentenpaneel of andere onderdelen laten reviseren?

Een instrumentenpaneel of andere onderdelen door ACtronics laten reparen? ACtronics biedt revisie oplossingen voor diverse panelen zoals voor: Renault Twingo 2 2007-2014 of Opel Corsa D 2006-2014. Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.