Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
ACTRONICS biedt een hoogwaardige revisie-oplossing voor de veelvoorkomende problemen met de Blue&Me Module, een infotainmentsysteem dat is gebruikt in diverse voertuigen van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tussen 2006 en 2017. Deze module staat bekend om het mogelijk maken van handsfree bellen, muziekbediening, en stemgestuurde functies, maar kan na verloop van tijd storingen vertonen die het gebruik van de auto beïnvloeden.
Er zijn verschillende problemen bij ons bekend die door een storing in de Blue&Me veroorzaakt kunnen worden:
Onderstaande foutcodes komen veel voor bij de FCA Blue & Me module:
Als een van deze foutcodes tijdens de voertuigdiagnose optreedt, is een revisie van de Blue&Me-regeleenheid noodzakelijk.
ACTRONICS repareert, reviseert en herstelt de Blue and Me module en vele andere elektronische auto-onderdelen. Een goede diagnose van het defect is van essentieel belang voor een succesvolle revisie. ACTRONICS heeft een specifieke testopstelling voor iedere BCM, zodat we de juiste diagnose kunnen stellen, alle functies kunnen controleren en een eindtest kunnen uitvoeren. Op deze manier is de succesgraad bij ACTRONICS extreem hoog.
De Blue&Me Module is ontwikkeld in samenwerking met Fiat, Magneti Marelli en Microsoft, en biedt tal van functies, zoals:
Modellen waar de Blue&Me Module in wordt gebruikt:
De Blue&Me module bevindt zich meestal onder de bijrijdersstoel. Door de stoel naar voren te schuiven en een zwarte afdekking te verwijderen, wordt de module zichtbaar. In sommige modellen, zoals de Fiat 500, is de module echter geplaatst aan de achterzijde van het voertuig, nabij de luidspreker aan de passagierszijde. Bij de Fiat Punto zit de module in het dashboardkastje. Dit kan dus variëren per model, dus raadpleeg de handleiding van het specifieke voertuig voor de exacte inbouwlocatie.
ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven. Dus heb je als autobedrijf een wagen in de werkplaats staat met een defecte Blue&Me Module? Volg dan eenvoudig het onderstaande proces om uw revisie-aanvraag in te dienen:
ACTRONICS biedt gespecialiseerde reparatiediensten voor Blue&Me BCM's die de oorspronkelijke functionaliteit van het systeem herstellen en tegelijkertijd tot 80% van de kosten besparen in vergelijking met een nieuw onderdeel.
Let op: Ben je particulier en ervaar je problemen met het Blue&Me systeem? Bezoek dan een autobedrijf in jouw regio voor ondersteuning. Zij kunnen de diagnose stellen, het onderdeel uitbouwen en naar ons toesturen om te laten reviseren.
Aanvraag starten
03-1634
50505921
50514602
50518096
50520143
50521292
50521674
50521871
50523953
50525925
50528522
50529134
50926612
51790873
51806090
51808548
51818143
51819514
51827410
51833297
51833883
51845974
51847416
51857617
51861167
51862515
51873547
51877615
51884624
51888843
51895984
51900101
51902811
51905061
51906392
51917347
51923944
51924998
51925104
51926903
51929593
51930126
51931439
51931916
51934412
51943247
51943770
51943942
51944597
51946545
51953535
51953695
51956216
51966298
51966299
51968826
51974230
51975414
51989250
52002279
52004258
52006804
52013328
52034427
52039017
52041057
5555031190
5555503114
555550311800
55555031190
555550311901
5555503120
659391
6593E1
68092977AH
68238399AC
735456402
735508717
735527693
841A2A7D8
C3-312
EMJA7C840
TBRZ2T5D3
ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.
Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.
Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.
Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.
Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.
Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.