Fiat group - Blue & Me Reparatie - BCU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Fiat group - Blue & Me - BCU's reparatie

Veelvoorkomende problemen

  • U1733-86 / U1733-87
  • Geen communicatie

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Dit is waarom je kiest voor revisie:

Na ontvangst binnen 48u gereviseerd - Kwaliteitsrevisie met 2 jaar garantie - Bel voor advies: 0546 660410

Blue&Me Module kapot?

ACTRONICS biedt een hoogwaardige revisie-oplossing voor de veelvoorkomende problemen met de Blue&Me Module, een infotainmentsysteem dat is gebruikt in diverse voertuigen van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tussen 2006 en 2017. Deze module staat bekend om het mogelijk maken van handsfree bellen, muziekbediening, en stemgestuurde functies, maar kan na verloop van tijd storingen vertonen die het gebruik van de auto beïnvloeden.

Bekende problemen met de Blue&Me Module

Er zijn verschillende problemen bij ons bekend die door een storing in de Blue&Me veroorzaakt kunnen worden:

  • Knipperende kilometerstand
  • Geen communicatie
  • Geen bluetooth-verbinding
  • Een onstabiele bluetooth-verbinding
  • USB-poort werkt niet
  • Stuurwielbediening werkt niet
  • Accu loopt leeg
  • Mediaplayer werkt niet

Foutcodes Blue and Me

Onderstaande foutcodes komen veel voor bij de FCA Blue & Me module:

Als een van deze foutcodes tijdens de voertuigdiagnose optreedt, is een revisie van de Blue&Me-regeleenheid noodzakelijk.

Succesvolle revisie door ACTRONICS

ACTRONICS repareert, reviseert en herstelt de Blue and Me module en vele andere elektronische auto-onderdelen. Een goede diagnose van het defect is van essentieel belang voor een succesvolle revisie. ACTRONICS heeft een specifieke testopstelling voor iedere BCM, zodat we de juiste diagnose kunnen stellen, alle functies kunnen controleren en een eindtest kunnen uitvoeren. Op deze manier is de succesgraad bij ACTRONICS extreem hoog.

  • Revisie is kostenbesparend. In plaats van een nieuwe module te kopen voor ruim €500,- kies je bij ACTRONICS voor revisie tegen een fractie van de prijs
  • Je krijgt het onderdeel Plug & Play terug. We reviseren het originele onderdeel, waardoor deze direct klaar is voor gebruik om terug in te bouwen. Er is geen herprogrammering nodig.
  • Wij bieden altijd 2 jaar garantie op de revisie van uw Blue&Me Module, zodat je zeker bent van een duurzame en kwalitatieve oplossing. 
  • En gesproken over duurzaam: omdat we veel van de componenten weten te hergebruiken is het laten herstellen van de Blue&Module ook nog eens beter voor het milieu!

Werking van de Fiat Blue and Me Module

De Blue&Me Module is ontwikkeld in samenwerking met Fiat, Magneti Marelli en Microsoft, en biedt tal van functies, zoals:

  • Handsfree bellen via Bluetooth
  • Muziek afspelen via USB of MP3-speler
  • Stemgestuurde bediening van telefoon en muziek
  • Lezen van SMS-berichten tijdens het rijden

Modellen waar de Blue&Me Module in wordt gebruikt:

  • Abarth 500/595/695 (vanaf 2008)
  • Abarth Grande Punto (2008 - 2014)
  • Alfa Romeo Giulietta (2010 - 2020)
  • Alfa Romeo Mito (2008 - 2018)
  • Fiat 500 (vanaf 2007)
  • Fiat Bravo (2006 - 2014)
  • Fiat Doblo (2009 - 2022)
  • Fiat Fiorino (vanaf 2007)
  • Fiat Grande Punto (2005 - 2011)
  • Fiat Panda (vanaf 2012)
  • Fiat Punto (1999 - 2012)
  • Fiat Punto (2012 - 2018)
  • Fiat Punto Evo (2009 - 2012)
  • Ford Ka (2008 - 2016)
  • Lancia Delta (2008 - 2014)
  • Opel Combo D (2012 - 2018)

De Blue&Me module bevindt zich meestal onder de bijrijdersstoel. Door de stoel naar voren te schuiven en een zwarte afdekking te verwijderen, wordt de module zichtbaar. In sommige modellen, zoals de Fiat 500, is de module echter geplaatst aan de achterzijde van het voertuig, nabij de luidspreker aan de passagierszijde. Bij de Fiat Punto zit de module in het dashboardkastje. Dit kan dus variëren per model, dus raadpleeg de handleiding van het specifieke voertuig voor de exacte inbouwlocatie.

Blue&Me Module laten repareren door ACTRONICS?

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven. Dus heb je als autobedrijf een wagen in de werkplaats staat met een defecte Blue&Me Module? Volg dan eenvoudig het onderstaande proces om uw revisie-aanvraag in te dienen:

  1. Revisie-opdracht indienen: Start bovenaan op deze pagina de revisie-opdracht, vul je gegevens in en volg de aangegeven stappen waarna je het onderdeel naar ons op kunt sturen, of laat het onderdeel bij je werkplaats ophalen. 
  2. Diagnose en Revisie: Onze technici voeren een uitgebreide diagnose uit en reviseren de module volgens de hoogste normen.
  3. Retour en Installatie: U ontvangt de module vaak binnen enkele dagen terug, klaar voor directe installatie. Dat is alles!

ACTRONICS biedt gespecialiseerde reparatiediensten voor Blue&Me BCM's die de oorspronkelijke functionaliteit van het systeem herstellen en tegelijkertijd tot 80% van de kosten besparen in vergelijking met een nieuw onderdeel.

Let op: Ben je particulier en ervaar je problemen met het Blue&Me systeem? Bezoek dan een autobedrijf in jouw regio voor ondersteuning. Zij kunnen de diagnose stellen, het onderdeel uitbouwen en naar ons toesturen om te laten reviseren. 

Aanvraag starten

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.