Multitronic / Hytronic VL300 Reparatie - TCU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Multitronic / Hytronic VL300  - TCU's reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 0,68 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Foutcodes P0722 & P0730
  • Auto start niet
  • Constant 'F' op het display
  • Auto schakelt niet in 'R'
  • Automatische transmissie schakelt slecht
  • 17090/P0706/001798 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Multitronic / Hytronic VL300 kapot

De TCU VL300 is het brein van de van Multitronic en Hytronic automatische transmissies van Audi. Dit type transmissie wordt met name toegepast op de A4, A6 en A8. Hoe merkt de bestuurder dat er problemen met de automatische versnellingsbak zijn? Op het display in het dashboard wordt er “F” weergeven, er is storing in de automaat en de auto kan niet in zijn achteruit of de motor van de auto start niet meer.

Foutcodes Audi Multitronic / Hytronic VL300

De TCU Multitronic / Hytronic VL300 wordt toegepast bij diverse Audi modellen zoals de A4, A6 en A8. Veel voorkomende klachten zijn:

  • F125: fouten op de multifunctiesensor
  • G182 / G195 / G196: fouten op de snelheidssensoren
  • 0709 / 1709: F in het display
  • P0722 / P0730: slecht schakelen

Daarnaast zijn er problemen met de Multitronic / Hytronic VL300 die te maken hebben met niet willen starten van de auto door een storing in de automaat en het niet in de achteruit (R) willen. Bij een defecte TCU is het bovendien mogelijk dat de auto niet meer schakelt.

Reparatie Multitronic / Hytronic VL300

ACTRONICS repareert, reviseert en herstelt deze Audi Multitronic / Hytronic VL300 en vele andere TCU’s. Een goede diagnose van het defect is van essentieel belang voor een succesvolle revisie. ACTRONICS heeft een specifieke testopstelling voor iedere TCU, zodat we de juiste diagnose kunnen stellen, alle functies kunnen controleren en een eindtest kunnen uitvoeren. Op deze manier is de succesgraad bij ACTRONICS extreem hoog.

Houd voor het uitbouwen de voorschriften van de fabrikant aan. Stuur alleen de TCU op en niet het hydraulische blok (labyrint). Volg bij het inbouwen van de TCU de inbouwvoorschriften van de fabrikant en de codecard van ACTRONICS die mee wordt gestuurd. Eventueel aanwezige foutcodes moeten worden gewist.

Succesvolle revisie door ACTRONICS

De TCU ondergaat bij binnenkomst altijd een Entry Test. Tijdens deze test wordt gekeken of de door de klant opgegeven klacht waarneembaar is. Als dit zo is dan ondergaat de TCU het revisieproces. Aan het eind wacht de functionele End Of Line (EOL) test waarbij wordt gekeken of de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en of de TCU weer helemaal naar behoren functioneert.

Heb je een probleem met de Multitronic of Hytronic VL300 TCU uit een Audi? Via onze website kun je snel en eenvoudig een revisieaanvraag starten. Met een reparatie door ACTRONICS zijn er geen nieuwe onderdelen nodig. Hierdoor is onze revisie een goedkope en duurzame reparatieoplossing.

  • Voordeliger dan een nieuwe TCU;
  • 2 jaar garantie op de revisie;
  • Inleren niet nodig, plug & play.

Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor deze Audi TCU indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel doorgaans na enkele dagen weer bij jou in de werkplaats is.

Aanvraag starten

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.