Multitronic / Hytronic VL300 TCU

Kom verder met revisie

Wij reviseren het door u opgestuurde onderdeel. Prijzen zijn exclusief BTW en eventuele verzendkosten. Aanbod geldt uitsluitend voor garages en dealers en niet voor particulieren.

Veelvoorkomende problemen

  • 17090/P0706/001798 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal
  • Auto schakelt niet in 'R'
  • Auto start niet
  • Automatische transmissie schakelt slecht
  • Constant 'F' op het display
  • Foutcodes P0722 & P0730
Professionele revisie
15+ jaar ervaring
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Dit is wat anderen over ons zeggen



Multitronic / Hytronic VL300 TCU laten repareren?

De TCU VL300 is het brein van de van multitronic / hytronic automatische transmissies van Audi. Dit type transmissie wordt met name toegepast op de A4, A6 en A8. Hoe merkt de bestuurder dat er problemen met de automatische versnellingsbak zijn? Op het display in het dashboard wordt er “F” weergeven, er is storing in de automaat en de auto kan niet in zijn achteruit of de motor van de auto start niet meer.

Mogelijke defecten en foutcodes

De technici in de werkplaats kunnen de klachten waarnemen tijdens een proefrit en het uitlezen van live data. Met de diagnosetester kunnen de opgeslagen foutcodes uitgelezen worden. Door trillingen en temperatuursinvloeden raken verbindingen op de printplaat defect.

De TCU Multitronic / Hytronic VL300 wordt toegepast bij diverse Audi modellen zoals de A4, A6 en A8. Veel voorkomende klachten zijn:

  • Fouten op de multifunctiesensor F125 en op de speedsensoren G182, G195 OF G196
  • Niet starten van de auto door storing in automaat
  • De automaat gaat niet in de achteruit [R]
  • F in display foutcode 0709/17090
  • Slecht schakelen P0722 & P0730

Effect op andere onderdelen

Bij een defect aan de TCU kan het voorkomen dat de auto niet te starten is.

Risico’s

Bij een defecte TCU zal de auto niet goed of helemaal niet meer schakelen waardoor de auto niet meer goed te rijden is.

Informatie voor de monteur

Houd voor het uitbouwen de voorschriften van de fabrikant aan. Stuur alleen de TCU op en niet het hydraulische blok (labyrint). Volg bij het inbouwen van de TCU de inbouwvoorschriften van de fabrikant en de codecard van ACtronics die mee wordt gestuurd. Eventueel aanwezige foutcodes moeten worden gewist.

Revisie oplossing

De TCU ondergaat bij binnenkomst altijd een Entry Test. Tijdens deze test wordt gekeken of de door de klant opgegeven klacht waarneembaar is. Als dit zo is dan ondergaat de TCU het revisieproces. Aan het eind wacht de functionele End Of Line (EOL) test waarbij wordt gekeken of de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en of de TCU weer helemaal naar behoren functioneert.