Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
De vetgedrukte foutcodes kunnen zelfstandig én in combinatie met andere bovenstaande foutcodes verschijnen. Alleen in combinatie met andere relevante foutcodes is revisie nodig.
Controleer bij bovenstaande foutcodes de sensoren eerst op vervuiling door metaaldeeltjes. Dit kan ook een dun grijskleurig (vettig) laagje zijn.
Is er vervuiling aanwezig, controleer dan de versnellingsbak goed op mechanische slijtage/schade.
Reinig vervolgens de sensor(en) en controleer of de foutcode aanwezig blijft. Is dit het geval, dan is het alsnog aannemelijk dat de TCU defect is en gereviseerd dient te worden.
Mogelijke oorzaken voor het verschijnen van deze foutcode:- Vervuilde versnellingsbak-olie- Falende shift solenoids- Diverse mechanische defecten in de versnellingsbak- Diverse hydraulische defecten in de versnellingsbak
Bovenstaande foutcodes verschijnen bij het verlies van hydraulische druk. Dit kan te maken hebben met de blauw-witte O-ring in het hydraulisch blok of scheurtjes in het hydraulisch blok zelf. Vervuilde versnellingsbak-olie kan ook een oorzaak zijn. Spoel daarom altijd de versnellingsbak en controleer het hydraulisch blok grondig, wanneer deze foutcodes gezien worden.
Het slippen van de duwband kan meerdere oorzaken hebben. Echter, vaak is dit het gevolg van mechanische slijtage. In bepaalde gevallen kan het nodig zijn om de duwband en/of andere componenten in zijn geheel te vervangen.
De TCU Temic VGS/CVT is het brein van de Autotronic CVT 722.8 transmissie welke toegepast wordt in de Mercedes Benz A-Klasse W169 en B-Klasse W245 vanaf circa 2005. De bestuurder merkt dat er problemen met de versnellingsbak zijn door foutmeldingen op het dashboard, doordat de auto niet goed schakelt en doordat de versnellingsbak in noodloop staat.
De technici in de werkplaats kunnen de klachten waarnemen tijdens een proefrit en het uitlezen van live data. Met de diagnosetester kunnen de opgeslagen foutcodes uitgelezen worden. Door trillingen en temperatuursinvloeden raken verbindingen op de printplaat defect.
De TCU TEMIC VGS/CVT 722.8 wordt toegepast bij de Mercedes Benz A en B klasse vanaf 2004. Veel voorkomende klachten zijn: defecten op de toerental sensoren en fouten op de schakelstandsensor. Hierdoor schakelt de transmissie niet goed of helemaal niet meer.
Veel voorkomende foutcodes van de VGS/CVT 722.8 zijn:
Tip! Foutcode P2723, P2731 of P2732 bij een Mercedes A-Klasse (W169) of B-Klasse (W245) geconstateerd? kijk dan naar de hydrauliek!
Bij een defect aan de TCU kan het voorkomen dat de auto niet start.
Bij een defecte TCU zal de auto niet goed of helemaal niet meer schakelen waardoor de auto niet meer goed te rijden is.
Houd voor het uitbouwen de voorschriften van de fabrikant aan. Stuur alleen de TCU op en niet het hydraulische blok (labyrint). Volg bij het inbouwen van de TCU de inbouwvoorschriften van de fabrikant en de codecard van ACtronics die mee wordt gestuurd. Eventueel aanwezige foutcodes moeten worden gewist.
00107205A7
00107205A8
00107205A9
00107205B0
00107205B1
00107205B2
00403159A4
00403159A5
00403159A6
00403159A7
00403159A8
00403159A9
A 000 270 42 00
A 003 444 24 10
A 003 446 24 10 |...
A 169 370 04 06
A 169 370 05 06
A 169 370 11 06
A 169 545 10 32
AUTOTRONIC
VGS2-FCVT
ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.
Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.
Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.
Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.
Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.
Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.