Mercedes Benz Temic VGS (722.8) CVT / FCVT TCU

Gemiddelde doorlooptijd van 2 dagen (exclusief transporttijd)

Revisie

Indien het onderdeel niet defect is berekenen we testkosten

Veelvoorkomende problemen

  • Fout op schakelstandsensor
  • Fout toerentalsensor
  • Foutcode P0720 / P0722 / P0793 / P0794
Professionele revisie
Second opinion (entry test)
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Meest behulpzame reviews

Giuseppe Lucarelli

Vakbekwaam correct en duidelijke afspraken. Topper in de automotive electronica

denis hackovic

Marktleider van Europa

Edwin Scholten

wat een geweldige service, onderdeel opgestuurd en de volgende werkdag alweer retour

Mercedes Benz Temic VGS/CVT (722.8) laten repareren?

De TCU Temic VGS/CVT is het brein van de Autotronic CVT 722.8 transmissie welke toegepast wordt in de Mercedes Benz A-Klasse W169 en B-Klasse W245 vanaf circa 2005. De bestuurder merkt dat er problemen met de versnellingsbak zijn door foutmeldingen op het dashboard, doordat de auto niet goed schakelt en doordat de versnellingsbak in noodloop staat.

MOGELIJKE DEFECTEN EN FOUTCODES

De technici in de werkplaats kunnen de klachten waarnemen tijdens een proefrit en het uitlezen van live data. Met de diagnosetester kunnen de opgeslagen foutcodes uitgelezen worden. Door trillingen en temperatuursinvloeden raken verbindingen op de printplaat defect.

De TCU TEMIC VGS/CVT 722.8 wordt toegepast bij de Mercedes Benz A en B klasse vanaf 2004. Veel voorkomende klachten zijn: defecten op de toerental sensoren en fouten op de schakelstandsensor. Hierdoor schakelt de transmissie niet goed of helemaal niet meer.

Veel voorkomende foutcodes van de VGS/CVT 722.8 zijn:

  • P0720
  • P0722
  • P0793
  • P0794

Effect op andere onderdelen

Bij een defect aan de TCU kan het voorkomen dat de auto niet start.

Risico’s

Bij een defecte TCU zal de auto niet goed of helemaal niet meer schakelen waardoor de auto niet meer goed te rijden is.

INFORMATIE VOOR DE MONTEUR

Houd voor het uitbouwen de voorschriften van de fabrikant aan. Stuur alleen de TCU op en niet het hydraulische blok (labyrint). Volg bij het inbouwen van de TCU de inbouwvoorschriften van de fabrikant en de codecard van ACtronics die mee wordt gestuurd. Eventueel aanwezige foutcodes moeten worden gewist.

Revisie oplossing

De TCU ondergaat bij binnenkomst altijd een Entry Test waarbij wordt gecontroleerd of de door de klant opgegeven klacht waarneembaar is. Zijn de klachten waargenomen dan ondergaat de TCU het revisieproces. Afgesloten wordt met de functionele End Of Line (EOL) test waarbij bevestigd wordt dat de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en dat de TCU weer helemaal goed werkt.