Service Point MMD Lanting staat voor openheid en transparantie

MMD Lanting is een jong en dynamisch bedrijf gespecialiseerd in reparatie, onderhoud, verkoop, lease en import van alle merken personenauto’s en lichte bedrijfswagens voor particulieren, bedrijven en leasemaatschappijen. Wij spraken met Remon Lanting, eigenaar, technisch specialist en APK keurmeester bij MMD Lanting in Klazienaveen.

Bij binnenkomst in de showroom en ruim opgezette werkplaats viel onze blik direct op een wel zeer bijzondere oldtimer. “De MEP X7 was een relatief betaalbare 2-cilinder Panhard die in de jaren 60 in Frankrijk werd geïntroduceerd als raceauto voor het brede publiek. Een tijd geleden had ik de mogelijkheid om er eentje aan te schaffen. Ik gebruik hem voor de hobby, bijvoorbeeld met oldtimerdagen en anders staat ie hier te schitteren in onze showroom”, aldus Remon.

Maar voor deze omgebouwde Panhard zijn we niet naar Klazienaveen afgereisd. Want wat maakt dit bedrijf uniek ten opzichte van de andere autobedrijven in de buurt? Daar heeft Remon een duidelijk antwoord op: “Bij ons is transparantie en eerlijkheid naar de klant toe de grote succesfactor gebleken in ons 6 jarige bestaan. Eerlijkheid duurt het langst, dan komen klanten ook terug. Door de klanten vooraf en tijdens de reparatie zo goed mogelijk te informeren weten de klanten waar ze aan toe zijn.” Met een team van vier monteurs in de werkplaats worden dagelijks vele auto’s gekeurd en gerepareerd. Daarbij doet MMD Lanting veel zaken in eigen beheer, van uitlijnen tot spoelen van automaatbakken. Remon: “Als je het zelf kan is het een stuk makkelijker. Je kunt veel sneller schakelen en je bespaart hierdoor tijd. Door onze snelle doorlooptijd komen klanten ook graag weer naar ons toe met hun volgende onderhoudsbeurt!”

Niet iedereen heeft het budget om nieuw te kopen

Remon, die zelf technisch specialist is, weet als geen ander wat het kost om een auto te laten repareren. De hedendaagse auto’s worden van steeds meer opties voorzien en dus is de kans op defecte componenten eveneens toegenomen. Mede hierdoor heeft revisie voor Remon de voorkeur gekregen. “Het onderdeel via de ACtronics pick-up service bij onze garage opgehaald, waardoor je de werkplaats niet meer hoeft te verlaten. Tijd die je simpelweg beter kunt gebruiken om onze klanten te helpen. Het onderdeel dat ter revisie is opgestuurd wordt gecontroleerd, gemaakt en is voor een fractie van de prijs weer als nieuw. Niet iedereen heeft het budget om een nieuw onderdeel te kopen en met een gereviseerde onderdeel kunnen we wel dezelfde kwaliteit aanbieden. Daarbij weet je bij een onderdeel van de sloop niet wat je krijgt en kan dat dubbel werk leveren. Daarnaast is de tijd die het kost om een onderdeel ter revisie aan te bieden en enkele dagen weer terug in de werkplaats te ontvangen echt fantastisch!”, besluit Remon.

Een praktijdvoorbeeld van de hoge kosten van een nieuw onderdeel had Remon onlangs nog. “We hadden hier een vrij nieuwe Audi in de werkplaats. Koplamp stuk. Online zijn we gaan zoeken naar de mogelijkheden en kwamen een nieuwe koplamp tegen. De prijs? €1600,-. En tja, vertel dat maar eens aan de klant, dat is wel een uitdaging. Hartstikke mooi dat er allerlei gave opties op nieuwe auto’s zitten, maar het loopt al snel in de papieren als dit stuk gaat. En hoe fijn is het dan dat we met ACtronics een partner hebben die ons met raad en daad bijstaat”, aldus Remon.

Om ook de auto van morgen te kunnen repararen zit MMD Lanting niet stil en probeert middels cursussen en praktijk trainingen haar personeel mee te laten groeien met de aankomende veranderingen in de autobranche. “Dit moet ook wel, aangezien de ‘nieuwe’ auto’s anders zijn dan we gewend zijn en deze ook andere storingen met zich mee kunnen brengen. Door deze nieuw opgedane kennis hebben we nu ook elektrische auto’s in onderhoud. Maar ook de veranderende APK regels zorgen ervoor dat onze autotechnici up-to-date moeten zijn.” Hiermee doet Remon bijvoorbeeld op de nieuwe deeltjestesters die ervoor zorgen dat de emissie-waarden van de auto’s kloppen met de aangegeven specificaties. “Gelukkig hebben alle jongens in de werkplaats de wil en inzet om mee te gaan met de tijd”, sluit een trotse Remon af.

De toekomst van elektrisch rijden volgens Remon

Elektrisch rijden wordt steeds beter, de actieradius wordt steeds groter. Toch zal het volgens Remon nog een poos duren voordat iedereen is overgestapt op de elektrische auto. Vooral mensen die veel rijden, zoals vertegenwoordigers, kunnen simpelweg nog niet overstappen naar een elektrische auto. Daarnaast zullen auto’s op waterstof op korte termijn ook niet veel terrein winnen. “Ik ben benieuwd wat het wordt, maar het zal moeten veranderen met al die emissie-eisen”, benadrukt Remon.

Wat zijn ACtronics Service Points?

Het ACtronics Service Point Programma is voor garagisten gratis en biedt vele voordelen zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen! Dat betekent:

  • Je bent op de ACtronics website zichtbaar op de Service Point kaart die iedere maand door ongeveer 100.000 bezoekers wordt bekeken
  • Je komt direct in verbinding te staan met particulieren die onze website bezoeken
  • Als ACtronics Service Point laat je zien dat je geeft om revisie en daarmee ook om duurzaamheid. Een belangrijk verkoopargument anno nu!
  • Je profiteert in de toekomst van speciale acties en aanbiedingen

Ben je klant bij ACtronics, maar sta je niet op de kaart? Staan er verkeerde contactgegevens online of sta je op de kaart als Service Point en wil je niet van de voordelen profiteren? Ga dan naar “mijn account” of klik op onderstaande button.

Aan- of afmelden als ACtronics Service Point