Garagebedrijf van den Hengel ruim 40 jaar BMW specialist in Amsterdam

In onze hoofdstad, vlakbij het Amstel Station, is garagebedrijf van den Hengel al ruim 40 jaar hét betrouwbare adres voor onderhoud aan- en reparatie van jouw BMW en MINI. Vier ervaren monteurs barstend van de passie voor het Duitse merk werken dagelijks met alle zorg aan verschillende auto’s. Wij spraken met Martin de Valk, eigenaar van het in 1998 overgenomen familiebedrijf.

Hoe ben je tot deze specialisatie in complexe reparaties bij BMW gekomen?

Na een aantal jaren bij de wegenwacht te hebben gewerkt, heeft Martin samen met zijn compagnons in 1998 de garage overgenomen van oprichter Joop van den Hengel. Zijn compagnon is in 2019 met pensioen gegaan en sindsdien geeft Martin als 100% eigenaar leiding aan het vertrouwde en ervaren team. Martin heeft zelf altijd BMW’s gehad en hij heeft op die manier zijn passie voor het oerdegelijke Beierse merk.

Martin de Valk (links), eigenaar van garagebedrijf van den Hengel in Amsterdam

Hoe is je ervaring met ACtronics

“Prijstechnisch is ACtronics een heel interessant keuze voor mijn klanten. Daarnaast is tegenwoordig de beschikbaarheid van nieuwe onderdelen enorm schaars”, aldus Martin. Om zijn klanten te helpen is het voor Martin belangrijk om specialistische partners zoals ACtronics te hebben die bij complexe storingen kunnen helpen. Je wilt daarnaast niet dat een half jaar na een reparatie een onderdeel stuk gaat. Wij zitten dicht bij de dealer en kopen alles origineel, maar de hoge kwaliteit en garantie die ACtronics biedt zijn voor garagebedrijf van den Hengel essentieel om haar klanten te bedienen. Ook de snelle service van ACtronics is van groot belang voor het bedrijf. Martin: “Als ik vandaag een onderdeel ter revisie opstuur, heb ik hem binnen enkele dagen weer als nieuw terug in de werkplaats.”

Wat is je beste tip voor monteurs van andere BMW-garagebedrijven?

Gepassioneerd als hij is, deelt Martin graag informatie met andere monteurs die aan BMW’s werken. “Zorg voordat je aan een lastige en grotere reparatie begint dat je zeker weet of je voldoende kennis en ervaring hebt om reparatie te uit te voeren. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen inschatten op basis van de onderdelen die je nodig hebt. Als je nu een van deze onderdelen niet herkent, dan kan het een behoorlijke tijdsinvestering of uitdaging zijn om dat eigen te maken. In het verlengde daarvan zou ik adviseren dat je relaties opbouwt met betrouwbare mensen of bedrijven in je omgeving. Zelf vind ik het fijn om af en toe te kunnen sparren met een collega BMW-specialist over een specifiek probleem. Zorg daarom dat je een zakelijk netwerk opbouwt. Denk daarbij aan een goede relatie met leveranciers”, sluit Martin af.

Wat zijn ACtronics Service Points?

Het ACtronics Service Point Programma is voor garagisten gratis en biedt vele voordelen zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen! Dat betekent:

  • Je bent op de ACtronics website zichtbaar op de Service Point kaart die iedere maand door ongeveer 100.000 bezoekers wordt bekeken
  • Je komt direct in verbinding te staan met particulieren die onze website bezoeken
  • Als ACtronics Service Point laat je zien dat je geeft om revisie en daarmee ook om duurzaamheid. Een belangrijk verkoopargument anno nu!
  • Je profiteert in de toekomst van speciale acties en aanbiedingen

Ben je klant bij ACtronics, maar sta je niet op de kaart? Staan er verkeerde contactgegevens online of sta je op de kaart als Service Point en wil je niet van de voordelen profiteren? Ga dan naar “mijn account” of klik op onderstaande button.

Aan- of afmelden als ACtronics Service Point