Volvo S60 / V70 / S80 / XC70 / XC 90 1998-2009 Reparatie - Instrumentenpanelen

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Volvo S60 / V70 / S80 / XC70 / XC 90 1998-2009 - Instrumentenpanelen reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 1,32 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Foutcode 00D4 / 00D5
  • SRS-Foutmelding
  • Complete uitval
  • Verlichting werkt niet
  • Controlelampje grootlicht werkt niet

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Volvo S60 / V70 / S80 / XC70 / XC90 1998-2009 paneel laten repareren?

Dit instrumentenpaneel wordt toegepast in de Volvo S60, V70, S80, XC70 en de XC90 van de bouwjaren 1998 t/m 2009. Het instrumentencluster van bovengenoemde Volvo’s kan één of meer van de volgende mogelijke defecten weergeven: Displays en wijzers werken niet, er wordt een SRS-foutmelding getoond en het controle lampje van het grootlicht werkt niet. Verder kan het paneel compleet uitvallen.

Mogelijke defecten en foutcodes

De technici in de werkplaats kunnen de klantwaarneming zelf waarnemen. Met de diagnosetester kan foutcode D004 uitgelezen worden. Dit instrumentenpaneel van Volvo heeft de volgende veel voorkomende klachten: displays en wijzers werken niet, er wordt een SRS-foutmelding getoond en het controle lampje van het grootlicht werkt niet. Verder kan het paneel compleet uitvallen. Door trillingen ontstaan er losse verbindingen op de printplaat. Deze losse verbindingen veroorzaken de hier genoemde klachten.

Veel voorkomende foutcodes: D004 en SRS-foutmelding.

Effect op andere onderdelen

Dit onderdeel heeft geen effect op andere onderdelen.

Risico’s

Bij het niet herstellen van dit instrumentencluster kan het voorkomen dat het paneel helemaal niet meer werkt of dat diverse functies uitvallen.

In- en uitbouwinstructies

Houd voor het uitbouwen van het instrumentencluster altijd de uitbouwvoorschriften van de fabrikant aan. Volg altijd de voorschriften van de fabrikant bij het inbouwen van het instrumentencluster. Er wordt door ACtronics ook altijd een codecard met instructies meegestuurd om het paneel na revisie werkend te krijgen in de auto. Volg de instructies op deze codecard altijd op. Wis eventuele aanwezige foutcodes.

Revisie oplossing

Het cluster ondergaat bij binnenkomst een Entry Test waarbij wordt gekeken of de door de klant opgegeven klacht waarneembaar is. Zijn de klachten waargenomen dan ondergaat het instrumentenpaneel het revisieproces. Aan het eind wordt de functionele End Of Line (EOL) test uitgevoerd om te controleren of de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en of het dashboard weer helemaal naar behoren functioneert.

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.