Bosch EDC16CP33 Reparatie - ECU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Bosch EDC16CP33 - ECU's reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 0,70 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Fout in 5 volt circuit
  • Problemen met massaverbinding
  • DF107 / DF038 / P062F - Internal Control Module EEPROM Error
  • P0606 - PCM / ECM Processor Fault

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Bosch EDC16CP33 ECU | Reparatie voor 2.0 DCI / CDTI motorcomputer

Dat Nissan, Opel en Renault in het verleden wel eens hebben samengewerkt is geen geheim. In de periode tussen omstreeks 2006 en 2012 werkten ze samen om de 2 liter DCI / CDTI motor te ontwikkelen. Je kunt deze dieselmotor herkennen aan de motorcode M9R780. Om deze motor aan te sturen, klopte deze gelegenheidsalliantie aan bij Bosch. Zij ontwikkelden op haar beurt de EDC16CP33 ECU. Deze is onder andere veel toegepast in de Opel Vivaro en Renault Trafic. Voor de echte techneuten onder ons die zich afvragen waar deze letters en cijfers voor staan:

  • EDC: Electronic Diesel Control
  • 16: Dit zegt iets over de generatie van de Bosch ECU, de 16e generatie in dit geval dus
  • CP: De C staat in dit geval voor Common Rail, terwijl de P staat voor Piezo. De injectoren zijn voorzien van een piezo element bediening. De weerstand bij deze ECU is erg hoog (+/- 180 Kohm). De injectoren kunnen hierbij sneller schakelen, waardoor er meer inspuitingen plaats kunnen vinden
  • 33: Staat in dit geval voor het specifieke model binnen de ECU-lijn

Voor welke storingen heeft ACTRONICS een revisie-oplossing?

  • UCH2 lampje brandt continue
  • Fout in 5 volt circuit (is maar 4 volt)
  • Diverse massasporen zijn defect
  • P062F - Regeleenheid interne EEPROM fout
  • P0606 - Regeleenheid interne EEPROM fout
  • DF038 / DF107 - Regeleenheid interne EEPROM fout

Revisie-oplossing voor Bosch EDC16CP33 ECU bij ACTRONICS

ACTRONICS biedt een duurzame en kostenefficiënte revisie-oplossing voor defecte Bosch EDC16CP33 ECU's. Met onze revisiediensten dragen we bij aan een circulaire economie door bestaande onderdelen te herstellen en te hergebruiken. Door voor revisie te kiezen, bespaar je niet alleen kosten ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe ECU, maar profiteer je ook van onze 2 jaar garantie op de revisie. Ons revisieproces is ‘plug & play’, wat betekent dat de ECU direct na installatie functioneert, zonder dat herprogrammering nodig is. Voor autobedrijven is dit een betaalbare en betrouwbare oplossing om klanten snel weer op weg te helpen.

Reparatie-opdracht aanmelden voor de Bosch EDC16CP33 ECU

Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor de Bosch EDC16CP33 ECU indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel meestal binnen 2 werkdagen weer bij jou in de werkplaats is. Let op: ACTRONICS werkt uitsluitend met garagebedrijven en merkdealers. Heb je vragen? Neem contact op via ons contactformulier; onze productspecialisten helpen je graag verder!

Wat te doen bij foutcodes P2146 / P2149 - Stuurapparaat functie storing?

We krijgen vaak de vraag of foutcodes P2146 en/of P2149 (klachten met injectoren) worden veroorzaakt door een defecte ECU. Dit is bijna nooit het geval. De oorzaak ligt vrijwel altijd bij problemen met de (piezo)injectoren of de injectorbedrading. Controleer de weerstand van de injectoren onderling; deze moet ongeveer +/- 180 kΩ bedragen. Voer dus eerst een grondige controle uit en vervang indien nodig een defecte injector of beschadigde bedrading.

Bij deze foutcodes kan het ook voorkomen dat injector 1 defect is, waardoor de auto niet aanslaat. Het vervangen van de injector lost dit probleem meestal op. Diagnosticeer je Renault-foutcodes DF891 of DF892, waarbij sprake is van een kortsluiting naar de injectoren en de motor kort na het starten weer uitvalt? Ook hier is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk een kortsluiting in injector 1. Het vervangen van deze injector zal het probleem verhelpen.

Kortom: injector gerelateerde klachten hebben bijna nooit een defecte EDC16CP33 ECU als oorzaak.

Klantbeoordelingen