Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Dat Nissan, Opel en Renault in het verleden wel eens hebben samengewerkt is geen geheim. In de periode tussen omstreeks 2006 en 2012 werkten ze samen om de 2 liter DCI / CDTI motor te ontwikkelen. Je kunt deze dieselmotor herkennen aan de motorcode M9R780. Om deze motor aan te sturen, klopte deze gelegenheidsalliantie aan bij Bosch. Zij ontwikkelden op haar beurt de EDC16CP33 ECU. Deze is onder andere veel toegepast in de Opel Vivaro en Renault Trafic. Voor de echte techneuten onder ons die zich afvragen waar deze letters en cijfers voor staan:
ACTRONICS biedt een duurzame en kostenefficiënte revisie-oplossing voor defecte Bosch EDC16CP33 ECU's. Met onze revisiediensten dragen we bij aan een circulaire economie door bestaande onderdelen te herstellen en te hergebruiken. Door voor revisie te kiezen, bespaar je niet alleen kosten ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe ECU, maar profiteer je ook van onze 2 jaar garantie op de revisie. Ons revisieproces is ‘plug & play’, wat betekent dat de ECU direct na installatie functioneert, zonder dat herprogrammering nodig is. Voor autobedrijven is dit een betaalbare en betrouwbare oplossing om klanten snel weer op weg te helpen.
Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor de Bosch EDC16CP33 ECU indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel meestal binnen 2 werkdagen weer bij jou in de werkplaats is. Let op: ACTRONICS werkt uitsluitend met garagebedrijven en merkdealers. Heb je vragen? Neem contact op via ons contactformulier; onze productspecialisten helpen je graag verder!
We krijgen vaak de vraag of foutcodes P2146 en/of P2149 (klachten met injectoren) worden veroorzaakt door een defecte ECU. Dit is bijna nooit het geval. De oorzaak ligt vrijwel altijd bij problemen met de (piezo)injectoren of de injectorbedrading. Controleer de weerstand van de injectoren onderling; deze moet ongeveer +/- 180 kΩ bedragen. Voer dus eerst een grondige controle uit en vervang indien nodig een defecte injector of beschadigde bedrading.
Bij deze foutcodes kan het ook voorkomen dat injector 1 defect is, waardoor de auto niet aanslaat. Het vervangen van de injector lost dit probleem meestal op. Diagnosticeer je Renault-foutcodes DF891 of DF892, waarbij sprake is van een kortsluiting naar de injectoren en de motor kort na het starten weer uitvalt? Ook hier is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk een kortsluiting in injector 1. Het vervangen van deze injector zal het probleem verhelpen.
Kortom: injector gerelateerde klachten hebben bijna nooit een defecte EDC16CP33 ECU als oorzaak.
0 281 011 814
0 281 012 658
0 281 012 659
0 281 012 997
0 281 013 855
0 281 013 856
0 281 013 874
0 281 014 208
0 281 014 350
0 281 014 351
0 281 014 354
0 281 014 360
0 281 014 361
0 281 014 362
0 281 014 547
0 281 014 646
0 281 014 648
0 281 014 858
0 281 014 859
0 281 015 321
0 281 015 323
0 281 015 781
0 281 017 185
0 281 017 187
0 281 017 243
0 281 017 607
0 281 018 172
0 281 018 918
141006121
23710 JD78E
23710 JG78E
23710-0746R
23710-BB47A
23710-BR40A
23710-JD78B
23710-JD78D
23710-JG78B
23710-JG78D
23710-JY0
237103-UH7A
8200462452
8200560320
8200589813
8200666516
8200666519
8200688494
8200726880
8200752059
82007773853
8200823728
8200859807
8200889497
8200937158
8200946162
8201119303
8201127801
8201287631
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.