Bosch EDC16CP33 Reparatie - ECU's

Registreer of log in om prijzen te zien

Meer dan 5000 klanten beoordelen ons met een 9,4!
Bosch EDC16CP33 - ECU's reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 0,70 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Fout in 5 volt circuit
  • Problemen met massaverbinding
  • DF107 / DF038 / P062F - Internal Control Module EEPROM Error
  • P0606 - PCM / ECM Processor Fault

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Dit is waarom je kiest voor revisie:

Na ontvangst binnen 48u gereviseerd - Kwaliteitsrevisie met 2 jaar garantie - Bel voor advies: 0546 660410

Bosch EDC16CP33 ECU | Reparatie voor 2.0 DCI / CDTI motorcomputer

Dat Nissan, Opel en Renault in het verleden wel eens hebben samengewerkt is geen geheim. In de periode tussen omstreeks 2006 en 2012 werkten ze samen om de 2 liter DCI / CDTI motor te ontwikkelen. Je kunt deze dieselmotor herkennen aan de motorcode M9R780. Om deze motor aan te sturen, klopte deze gelegenheidsalliantie aan bij Bosch. Zij ontwikkelden op haar beurt de EDC16CP33 ECU. Deze is onder andere veel toegepast in de Opel Vivaro en Renault Trafic. Voor de echte techneuten onder ons die zich afvragen waar deze letters en cijfers voor staan:

  • EDC: Electronic Diesel Control
  • 16: Dit zegt iets over de generatie van de Bosch ECU, de 16e generatie in dit geval dus
  • CP: De C staat in dit geval voor Common Rail, terwijl de P staat voor Piezo. De injectoren zijn voorzien van een piezo element bediening. De weerstand bij deze ECU is erg hoog (+/- 180 Kohm). De injectoren kunnen hierbij sneller schakelen, waardoor er meer inspuitingen plaats kunnen vinden
  • 33: Staat in dit geval voor het specifieke model binnen de ECU-lijn

Voor welke storingen heeft ACTRONICS een revisie-oplossing?

  • UCH2 lampje brandt continue
  • Fout in 5 volt circuit (is maar 4 volt)
  • Diverse massasporen zijn defect
  • P062F - Regeleenheid interne EEPROM fout
  • P0606 - Regeleenheid interne EEPROM fout
  • DF038 / DF107 - Regeleenheid interne EEPROM fout

Revisie-oplossing voor Bosch EDC16CP33 ECU bij ACTRONICS

ACTRONICS biedt een duurzame en kostenefficiënte revisie-oplossing voor defecte Bosch EDC16CP33 ECU's. Met onze revisiediensten dragen we bij aan een circulaire economie door bestaande onderdelen te herstellen en te hergebruiken. Door voor revisie te kiezen, bespaar je niet alleen kosten ten opzichte van de aanschaf van een nieuwe ECU, maar profiteer je ook van onze 2 jaar garantie op de revisie. Ons revisieproces is ‘plug & play’, wat betekent dat de ECU direct na installatie functioneert, zonder dat herprogrammering nodig is. Voor autobedrijven is dit een betaalbare en betrouwbare oplossing om klanten snel weer op weg te helpen.

Reparatie-opdracht aanmelden voor de Bosch EDC16CP33 ECU

Autobedrijven kunnen eenvoudig een revisie-opdracht voor de Bosch EDC16CP33 ECU indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de revisie-aanvraag. Onze snelle revisieservice zorgt ervoor dat het gereviseerde onderdeel meestal binnen 2 werkdagen weer bij jou in de werkplaats is. Let op: ACTRONICS werkt uitsluitend met garagebedrijven en merkdealers. Heb je vragen? Neem contact op via ons contactformulier; onze productspecialisten helpen je graag verder!

Wat te doen bij foutcodes P2146 / P2149 - Stuurapparaat functie storing?

We krijgen vaak de vraag of foutcodes P2146 en/of P2149 (klachten met injectoren) worden veroorzaakt door een defecte ECU. Dit is bijna nooit het geval. De oorzaak ligt vrijwel altijd bij problemen met de (piezo)injectoren of de injectorbedrading. Controleer de weerstand van de injectoren onderling; deze moet ongeveer +/- 180 kΩ bedragen. Voer dus eerst een grondige controle uit en vervang indien nodig een defecte injector of beschadigde bedrading.

Bij deze foutcodes kan het ook voorkomen dat injector 1 defect is, waardoor de auto niet aanslaat. Het vervangen van de injector lost dit probleem meestal op. Diagnosticeer je Renault-foutcodes DF891 of DF892, waarbij sprake is van een kortsluiting naar de injectoren en de motor kort na het starten weer uitvalt? Ook hier is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk een kortsluiting in injector 1. Het vervangen van deze injector zal het probleem verhelpen.

Kortom: injector gerelateerde klachten hebben bijna nooit een defecte EDC16CP33 ECU als oorzaak.

1. Log in of maak een account aan

ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.

2. Zoek je onderdeel en maak een opdracht aan

Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.

3. Voer je diagnose-informatie en bestelgegevens in

Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.

4. Inpakken & verzenden

Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.

5. We testen het onderdeel

Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.

6. We reviseren het onderdeel

Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.