Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
De Turbo Actuator van Hella wordt toegepast op Garrett turbo’s. Deze Garrett turbo’s worden gebruikt door zo’n beetje alle grote Europese automerken. Bij defecten aan de turbo actuator heeft de auto geen of minder vermogen tot zijn beschikking.
De technici in de werkplaats kunnen de klachten waarnemen tijdens een proefrit. Met de diagnosetester kunnen de opgeslagen foutcodes uitgelezen worden. De actuator van Hella heeft de volgende veel voorkomende klachten: Het voertuig heeft geen vermogen meer en de turbo valt gedeeltelijk of volledig uit.
Door trillingen ontstaan er losse verbindingen op de printplaat. Verder kan het voorkomen dat de VTG schoepen vast gaan zitten. Hierdoor treedt er verregaande slijtage op aan de tandwielen en tandheugel in het mechanische deel van de turboactuator.
Bij het uitbouwen van de turbo actuator moet altijd de gangbaarheid van de VTG verstelling worden gecontroleerd. Werkt deze stroef dan dient dit eerst verholpen te worden voordat de gereviseerde turbo actuator weer gemonteerd wordt.
Bij het inbouwen van de gereviseerde turbo actuator moet deze volgens fabrieksvoorschriften ingeleerd worden. Tevens moet de gangbaarheid van de VTG verstelling worden gecontroleerd.
Bij defecten aan de actuator werkt de turbo niet goed en daardoor kan de motor niet optimaal presteren.
Bij het niet repareren van een turboactuator kan er turbo schade en zelfs motorschade ontstaan.
De turboactuator ondergaat bij binnenkomst een Entry Test daarbij word de werking en alle functies van de turboactuator gecontroleerd. Is de door de klant opgegeven klacht waargenomen dan ondergaat de turboactuator het revisieproces. Het revisieproces bestaat uit een elektronisch en mechanisch gedeelte. De elektronica in de kap wordt gereviseerd en de actuator wordt voorzien van een nieuw mechanisch deel de zogenoemde ‘gearbox’. Aan het eind wordt de functionele End Of Line (EOL) test uitgevoerd om te controleren of de klachten daadwerkelijk verholpen zijn en of de turboactuator weer helemaal naar behoren functioneert.
Wil je een Actuator of andere componenten laten repareren? Via onze website kun je snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. ACtronics heeft een uitgebreid aanbod met ABS & ECU units van de bekende merken en modellen. Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
6NW 009 206 | 752...
6NW008412
6NW008412 | 6NW00...
6NW008412 | 71212...
6NW008412 | 72746...
6NW009206 | 6NW00...
6NW009206 | 75216...
6NW009206 | 75240...
6NW009228
6NW009228 | 6NW00...
6NW009228 | 73031...
6NW009228 | 75240...
6NW009412 | 71212...
6NW009420 | 71212...
6NW009420 | 74273...
6NW009420 | G-282
6NW009483 | 6NW00...
6NW009483 | 73031...
6NW009483 | 76196...
6NW009543
6NW009543 | 76379...
6NW009550
6NW009550 | 76376...
6NW009550 | 76764...
6NW009550 | 76766...
6NW009550 | 76769...
6NW009550 | G-72...
6NW009660 | 78175...
712120
727463 | G-54
730314
763797
767649
G-013 | 6NW009660...
G-031 Maserati |...
G-048 | 763797 |...
G-088
G-117
G-124 | H-38HT |...
G-136
G-141
G-144
G-15 | 6NW009228...
G-19
G-199 | 712120 |...
G-214 | 712120 |...
G-216 | H-43 | 71...
G-224
G-24 Volvo
G-273
G-28 | 776402 | 6...
G-29
G-32 (BMW) | H-05...
G-38 Volvo | 7637...
G-43 Mercedes
G-44 Mercedes
G-52
G-68 | 6NW009228...
G-80
G-90 Audi
G-92
G-98 | 767649 | 6...
H-06HT2
H-14HT
H-15HT
H-27H2S
H-30H2S
H-64
H2S
Mercedes) | H-34-HT
S | 752341
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.