Bosch 8 ESP ABS units

Veelvoorkomende problemen

  • Fout op de pompmotor
  • Geen communicatie met ABS ECU mogelijk
  • Geen remdruk op één van de wielen

Hoe wij werken

Wij reviseren het door jou opgestuurde onderdeel. Prijzen zijn exclusief BTW en eventuele verzendkosten. Aanbod geldt uitsluitend voor garages en dealers en niet voor particulieren.

Revisie expert
15+ jaar ervaring
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Dit is wat anderen over ons zeggen

Bosch 8 ESP module laten repareren?

Bosch 8 is de opvolger van de sinds in 1998 in gebruik genomen Bosch 5.7. Vele automerken en types maken gebruik van de ABS-unit zoals Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Volkswagen en nog een tal van andere automerken. Vooral bij de Audi A6 (2004-2018), Opel Corsa D en Nissan Qashqai (2007-2013) zien we defecten aan dit ABS-systeem voorkomen. Er zijn aantal componenten die vaak defect gaan bij Bosch ESP zoals de druksensor en hybride verbindingen in de HCU en de pompmotor kan defecten geven.

Revisie van de ABS-pomp en andere componenten

De ABS module bestaat uit een drietal componenten: de pompmotor, de HCU (Hydraulic Control Unit) en ECU (Electronic Control Unit). Deze drie componenten zorgen ervoor dat de ABS-unit optimaal kan functioneren. Wil je alleen de ABS-pomp of andere componenten zoals de ECU laten reviseren? Wij nemen alleen de gehele ABS-unit aan, omdat onze eigen ervaring leert dat ook andere componenten defect kunnen raken.

Mogelijke defecten en foutcodes Bosch 8 ESP

De druksensor en de hybride verbindingen die in de HCU terug te vinden zijn gevoelig voor defecten. Deze defecten worden relatief vaak geconstateerd bij verschillende merken en modellen. Ander probleem die zich voor kan doen is dat de pompmotor defect raakt. Bij een vastzittende pompmotor brandt vaak ook de printplaat door en dit heeft gevolgen voor het revisietraject. De pompmotor en printplaat met bondjes dienen opnieuw vervangen te worden om de ABS ECU goed te laten werken.

De Bosch 8 ESP kan de volgende foutcodes genereren:

  • Audi, Seat, Skoda, Volkswagen (VAG): 01314, P0522;
  • PSA: U1308;
  • Renault: C10C3, DF7017, 20675 vaak in combinatie met DF017, 50C3

De ABS-unit hoeft niet altijd defect te zijn, vaak blijkt dat er problemen zijn met de wielsensoren, magneetringen of de stekker van ABS ECU. Het is daarom verstandig om deze componenten goed te checken op defecten, voordat een ABS-unit wordt opgestuurd.

Bij voeding en/of massa gerelateerde storingen is het zaak om eerst de zekeringen van het ABS-systeem extra goed te controleren. Vooral bij VAG komt het regelmatig voor dat er een scheurtje in de zekering zit. De zekering lijkt op het oog goed, maar kan dus defect zijn! Bij PSA (Peugeot, Citroën) komen daarentegen vaak defecten in de stekker van de kabelboom voor.

ESP-unit laten reviseren door ACtronics?

Wil je een Bosch 8 ESP of een andere ABS module laten reviseren? Via onze website kun je snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. Wij hebben een uitgebreid aanbod met ABS-units van de bekende merken en modellen zoals: ATE MK70 en Bosch 5.3.

Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

OEM nummer