ATE MK26 ESP ABS units

Veelvoorkomende problemen

  • 5001 - Control unit N30/4 (Electronic Stability Program control unit), internal fault (Mercedes-Benz)
  • C2200 - Antilockbrake module internal (Chrysler, Dodge, Jeep)
  • Diverse fouten op de wielsensoren
  • Druksensor probleem
  • Fout op pompmotor
  • Geen communicatie met ABS ECU mogelijk

Hoe wij werken

Wij reviseren het door u opgestuurde onderdeel. Prijzen zijn exclusief BTW en eventuele verzendkosten. Aanbod geldt uitsluitend voor garages en dealers en niet voor particulieren.

Revisie expert
15+ jaar ervaring
24 maanden garantie
Volledig kwalitatief alternatief
Technische ondersteuning
Betaalbare prijs

Klantbeoordelingen

Dit is wat anderen over ons zeggen



Een ATE MK26 ESP laten repareren?

Wil je een ATE MK26 ESP (bestemd voor Volkswagen, Nissan of Mercedes) laten repareren? Dan ben je bij ACtronics aan het goede adres. Overigens bieden wij ook voor andere ESP-units een revisieoplossing aan om diverse problemen te verhelpen. Zo heeft ATE met de MCU 4 ESP nog een andere unit met ESP-functionaliteit in het programma zitten en ook Bosch heeft ABS-units met ESP beschikbaar, denk bijvoorbeeld aan de Bosch 8 ESP en de Bosch 9 ESP. Let er wel op dat de klachten en defecten die kunnen optreden, verschillend zijn per merk en model.

Mogelijke defecten en foutcodes bij de ATE MK26 ESP

Zolang het ESP-systeem goed werkt, zorgt de ATE MK26 ESP ervoor dat de auto stabiel op de weg blijft. Echter, zodra er een storing optreedt, kan dit veiligheidssysteem ook uitvallen. De bestuurder zal dan merken dat het ABS/ESP lampje gaat branden. De auto kan in bepaalde gevallen ook problemen geven tijdens het remmen, zoals een continu trillend gevoel in het rempedaal of een heel zwaar gevoel zodra het rempedaal wordt ingetrapt.

Veel van de klachten die bij de ATE MK26 ESP voorkomen, hebben te maken met de druksensoren. Meestal vallen deze sensoren sporadisch uit, maar totale uitval komt helaas ook voor. Naast de druksensoren, wordt een aantal klachten ook veroorzaakt door een vastzittende pompmotor. De ABS-pomp moet normaal gesproken zorgen voor drukopbouw in het remsysteem, dus mocht deze niet meer functioneren, dan levert dat grote problemen op. Tot slot moeten we ook de printplaat van de ABS ECU vermelden: defecten op de printplaat komen vaker voor.

Revisie van de ATE MK26 ESP

Het revisieproces van een ABS-unit heeft een aantal verschillende stappen: een entry-test, de revisie zelf en een end-of-line-test. Tijdens deze drie stappen staat het permanent oplossen van problemen met de unit centraal. Zo kijken we bij de entry-test of de opgegeven klachten wel overeenkomen met onze testuitslagen, vervangen we alle bekende zwakke componenten preventief en controleren we bij de end-of-line-test of de unit daadwerkelijk weer volledig functioneert. Een belangrijke opmerking: we zijn heel erg afhankelijk van een goede diagnose. Neem hiervoor dan ook altijd rustig de tijd. Het kost onnodig tijd én geldt als een ABS-unit voor revisie wordt aangeboden, terwijl deze achteraf helemaal niet defect blijkt te zijn.

ABS-unit laten reviseren door ACtronics?

Wil je een ATE MK26 ESP of een andere ABS unit laten reviseren? Via onze website kunt u snel en makkelijk een revisie aanvraag indienen. ACtronics heeft een uitgebreid aanbod met ESP-units van de bekende merken en modellen zoals: ATE MK20 en Valeo J34P.

Wil je een product laten repareren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

OEM nummer