ACtronics onthult nieuwe ABS diagnosewijzer

ACtronics heeft de nieuwste diagnosewijzer onthuld, die volledig in het teken staat van ABS-units. Deze diagnosewijzer is de tweede in de reeks, nadat in het najaar van 2019 al de TCU diagnosewijzer werd gepresenteerd. De ABS diagnosewijzer is exclusief beschikbaar voor de ACtronics Service Points en zal daar op de mat vallen.

Kennisdeling centraal in diagnosewijzer

Bastiaan van den Heuvel, technisch content specialist bij ACtronics en auteur van deze ABS diagnosewijzer, is bijzonder blij met de uitkomst. “We kregen zoveel positieve reacties van onze klanten over onze eerder uitgegeven TCU diagnosewijzer, dat het voor ons buiten kijf stond dat er een tweede diagnosewijzer zou komen. We krijgen tot de dag van vandaag nog steeds reacties binnen van klanten die de storing makkelijker hebben kunnen opsporen dankzij dit hulpmiddel en daar draait het natuurlijk om!”

Met de diagnosewijzers voorziet ACtronics in een trend die op dit moment in de automotive sector een belangrijke rol speelt. Van den Heuvel: “Je merkt dat kennisdeling op dit moment een hot item in de markt is. Met steeds complexer wordende elektronica, worden storingen ook steeds lastiger om op te sporen en op te lossen. Hierin proberen wij op ons vakgebied dan ook steeds meer bij te dragen en vragen wij ook informatie op uit de markt. Zo informeren wij bijvoorbeeld altijd aan onze klanten hoe zij de storing hebben opgelost als het onderdeel bij binnenkomst op onze revisie-afdeling goed heeft getest. Hele waardevolle informatie voor ons waarmee we de revisie van morgen steeds verder kunnen verbeteren en ook bijvoorbeeld onze diagnosewijzer verder kunnen verreiken. Een hele waardevolle wisselwerking waarbij we onze eigen expertise kunnen aanvullen met de expertise van onze klanten. Zo komen we samen tot het beste resultaat voor de eindgebruiker!”

Complexere storingen

Dat deze diagnosewijzer zich op ABS-units zou gaan richten was voor van de Heuvel vanaf het eerste moment duidelijk. “We zien een toenemende groei in de interesse van gereviseerde ABS pompen. En met deze groei komen er automatisch ook meer vragen bij ons binnen. Daarbovenop komt ook nog eens dat deze ABS-units technisch gezien steeds complexer worden. Een mooi voorbeeld is de ATE MK100, die onlangs aan ons revisie-assortiment is toegevoegd. Protocollen voor zowel DF11i- als VDA-wielsensoren, interne aansturing voor de automatische parkeerrem, volledig voorbereid op auto’s met regeneratieve remfunctie en ga nog maar even door. Dat had je voor een jaar of tien geleden natuurlijk nog allemaal niet! Mede dankzij onze recent onthulde revisielijn hebben wij ons revisieproces steeds verder weten te professionaliseren en verbeteren, waardoor we ook voor deze complexe ABS systemen een eindresultaat van hoge kwaliteit kunnen aanbieden!”, sluit van den Heuvel af.