Bosch 5.3

Registreer of log in om prijzen te zien

Bosch 5.3 - ABS Reparatie
Door te kiezen voor revisie van dit onderdeel, bespaar je 2 kg aan grondstoffen.

Veelvoorkomende problemen

  • Geen communicatie met ABS mogelijk

Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Bestel uit voorraad; morgen in je werkplaats

Snel en eenvoudig: bestel jouw onderdeel direct uit voorraad. Wij vragen statiegeld dat je terug krijgt zodra je jouw defecte onderdeel naar ons opstuurt. Op werkdagen voor 16:00 besteld = morgen in huis.

Wij reviseren het originele onderdeel

Meld je onderdeel eenvoudig aan. Stuur hem op of laat hem ophalen door onze pick-up service. Met de hoogst mogelijke zorg gaan wij aan de slag om jouw onderdeel te reviseren. Binnen enkele dagen ontvang je het onderdeel terug in je werkplaats, met 2 jaar garantie.

Een Bosch 5.3 laten repareren?

Bosch GmbH, marktleider op het gebied van ABS-systemen, heeft in de loop der jaren diverse ABS-units op de markt gebracht. De Bosch 5.3 is de voorganger van de meer bekende Bosch 5.7, welke bij veel automerken is terug te vinden onder de motorkap. Denk bijvoorbeeld aan Audi, Fiat, Opel en Peugeot. Brandt het ABS/ESP lampje op het instrumentenpaneel? Dan is deze ABS-unit wellicht defect. De problemen die zich voordoen bij de Bosch 5.3 hebben specifieke symptomen en kunnen door middel van een revisieoplossing van ACtronics gerepareerd worden.

Mogelijke defecten en foutcodes Bosch 5.3

De ABS-unit raakt in veel gevallen defect door de temperatuurschommelingen en trillingen die veroorzaakt worden door het motorblok en/of de aandrijflijn. Aangezien de ABS-unit vaak gemonteerd zit onder de motorkap, wordt de ABS ECU hier veelvuldig aan blootgesteld.

De defecten die ontstaan als gevolg van bovenstaand verhaal, zijn zeer divers. Echter, communicatiefouten komen bijzonder vaak voor bij een Bosch 5.3. Mocht er dus geen communicatie meer mogelijk zijn: stuur de unit dan op ter revisie. Verder zien we zo nu en dan ook klachten met betrekking tot de wielsensoren. Controleer in dat geval wel eerst goed de sensoren en magneetringen: vervuiling en/of beschadigingen kunnen voor vreemde storingen zorgen! Het schoonmaken van deze onderdelen kan in bepaalde gevallen de storing compleet verhelpen. Hieruit blijkt dus wel dat het heel belangrijk is om eerst een goede diagnose te stellen, voordat een unit ter revisie wordt opgestuurd.

Revisieoplossing voor de Bosch 5.3

Hoe gaat de revisie van een ABS-unit bij ACtronics eigenlijk in zijn werk? Het begint allemaal bij de entry-test: voordat een unit het complete revisietraject doorloopt, wordt er eerst vastgesteld of de ABS-unit problemen heeft. Mocht de unit echt defect zijn, dan wordt de daadwerkelijke revisie gestart. Hierbij wordt de ABS-unit eerst compleet ontmanteld alvorens diverse (zwakke en/of defecte) componenten preventief vervangen worden. Op deze manier proberen we de kans op nieuwe problemen te minimaliseren. Zodra de unit weer geassembleerd is, wordt er een end-of-line-test gedaan. We simuleren hierbij de omstandigheden zoals deze in een rijdende auto voorkomen. We doen dit om er absoluut zeker van te zijn dat de ABS-unit weer als vanouds werkt. Alleen als dat het geval is, mag de unit weer terug naar de klant verstuurd worden: de ABS-unit kan weer ingebouwd worden.

ABS-unit laten reviseren door ACtronics?

Wil je een Bosch 5.3 of een andere ABS-unit laten repareren door ACtronics? Via onze website kun je snel en makkelijk een revisie-aanvraag indienen. Wij hebben een uitgebreid aanbod met ABS-units van de bekende merken en modellen zoals: Bosch 8 ABS & ATE MK20.

Wil je een product laten reviseren dat niet te vinden is op de website? Neem dan contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.

Klantbeoordelingen

0 265 220 435
0 265 220 486
0 265 220 486 | 0...
0 265 220 518 | 3...
0 265 220 519 | 0...
0 265 220 538 | 0...
0 265 220 646
0 265 220 654
0 265 B40 K16 | 0...
0 273 004 133 | 8...
0 273 004 134 | 8...
0 273 004 135
0 273 004 167 | 6...
0 273 004 179 | 9...
0 273 004 202
0 273 004 206 | 9...
0 273 004 208
0 273 004 210 | 9...
0 273 004 211 | 7...
0 273 004 213
0 273 004 222 | 4...
0 273 004 230 | 9...
0 273 004 231 | 9...
0 273 004 251
0 273 004 259 | 0...
0 273 004 260 | 9...
0 273 004 283 | 8...
0 273 004 284 | 8...
0 273 004 285 | 8...
0 273 004 286 | 8...
0 273 004 286 | 8...
0 273 004 301
0 273 004 310 | A...
0 273 004 311 | A...
0 273 004 324
0 273 004 325
0 273 004 326
0 273 004 345
0 273 004 352 | 3...
0 273 004 354
0 273 004 358 | 8...
0 273 004 363 | G...
0 273 004 390
0 273 004 396 | 6...
0 273 004 400
0 273 004 413 | 4...
0 273 004 428 | A...
0 273 004 432 | 9...
0 273 004 451 | 5...
0 273 004 468 | 0...
0 273 004 488 | M...
0 273 004 497
0 273 004 514 | 5...
0 273 004 515
0 273 004 516 | 0...
0 273 004 517 | G...
0 273 004 518 | G...
0 273 004 531 | G...
0 273 004 545 | 0...
0 273 004 573 | 8...
0 273 004 574 | 0...
0 273 004 577
0 273 004 578 | 5...
0 273 004 591 | G...
0 273 004 592 | G...
0 273 004 595 | 0...
0 273 004 599
0 273 004 600 | 0...
0 273 004 613
0 273 004 616
0 273 004 617
0 273 004 624
0 273 004 634
0 273 004 648
0 273 004 655
0 273 004 661
0 273 004 662 | 8...
0 273 004 676 | G...
0 273 004 695
0 273 004 698
0 273 004 701 | 5...
0 273 004 728
0 273 004 957 | 0...
0 273 004 985 | 0...
0 273 004 992
110 000 31210 | 8...
200 772 00269 4 |...
256 768 00063 6 |...
256 868 00063 6 |...
258 868 52075 1 |...
258 965 59448 2 |...
265 390 50075 0 |...
373511243185 | P5...
4D0 614 111 H
501 392 50139 4 |...
58920-3C50
637 291 51932 0 |...
YC15-2C285-CE