Derde generatie bij Autobedrijf Wim Arendsen trots ACtronics Service Point
Autobedrijf Wim Arendsen is gevestigd op een steenworp afstand van de Duitse grens in het Gelderse ’s-Heerenberg. Het autobedrijf beschikt over een ruime showroom waar het grootste deel van de snel wisselende voorraad jonge occasions staan opgesteld, een werkplaats voorzien van de nieuwste apparatuur, een wasstraat en een tankstation. Het autobedrijf dat is uitgerust met de modernste testapparatuur en goed geschoold personeel is al ruim 40 jaar een begrip in ’s-Heerenberg.
De autobranche is de familie Arendsen op het lijf geschreven
Na eerst bij een ander autobedrijf werkzaam te zijn geweest, ging Wim Arendsen in 1979 zijn eigen weg. Hij koos ervoor om voor zichzelf te beginnen en heeft in 1979 een stuk grond gekocht waar hij het huidige pand heeft laten bouwen. De officiële opening van Autobedrijf Wim Arendsen was in juli 1980. In 2000 nam zoon Jan het roer over en werd eigenaar van het autobedrijf. Inmiddels werkt de derde generatie Arendsen ook al in het bedrijf. Wim’s kleinzoon Mick werkt sinds april 2019 in het bedrijf en is als mede-eigenaar verantwoordelijk voor de showroom en de administratie. Vader Jan zorgt er samen met autotechnicus Kay voor dat de auto’s weer tip top de werkplaats verlaten. Zo werken ze dagelijks samen aan de auto’s van het inmiddels ruime klantenbestand die het bedrijf heeft opgebouwd. Iets waar de jongste telg van de Arendsen familie heel trots op is. Mick: “Wij proberen zo goed mogelijk op service en kwaliteit in te zetten. Dit heeft ertoe geresulteerd dat het bedrijf door de jaren heen een heel trouw klantenbestand heeft opgebouwd. De band die je hiermee met de klanten opbouwt, is echt heel waardevol voor ons. Het contact met mensen is wat voor mij dit werk zo leuk maakt en waarvoor ik ’s ochtends met een glimlach uit bed stap”, aldus Mick.
Mick Arendsen, mede-eigenaar Autobedrijf Wim Arendsen in ‘s-Heerenberg
Revisie: een bewuste keuze volgens Autobedrijf Wim Arendsen
Autobedrijf Wim Arendsen kiest bewust voor revisie van onderdelen. “Gereviseerde onderdelen zijn zo goed als nieuw, maar voor een fractie van de prijs. De keuze blijft altijd bij de klant, maar veelal geeft de prijs de doorslag om te kiezen voor revisie. Hierbij is ACtronics onze vaste partner waarmee we al jarenlang zakendoen. Je wordt altijd goed geholpen en de adviezen van de helpdesk zijn echt waardevol. Zo kunnen we de klant altijd een passende oplossing bieden om de storing in de auto zo goed mogelijk te verhelpen”, aldus Arendsen junior.
Voorbereid de toekomst tegemoet
Net als in ieder ander bedrijf, ziet Autobedrijf Wim Arendsen de noodzaak om op de hoogte te blijven van de nieuwe technieken. Mick: “Ons klantenbestand rijdt op dit moment nog voor het grote gedeelte in auto’s met een verbrandingsmotor. Dit is in mijn optiek vooral te wijden aan de gemiddelde prijs van een elektrische auto, die ook tweedehands voor veel consumenten nog niet te betalen is. Daarnaast kampen veel van de betaalbaardere elektrische auto’s met een actieradius die voor veel weggebruikers te laag is. Maar dit gaat natuurlijk veranderen. Daarom blijven we op de hoogte van de laatste trends in de autobranche. Met de aanschaf van de nieuwste diagnoseapparatuur die we dit voorjaar hebben aangekocht proberen we bij Autobedrijf Wim Arendsen altijd up to date te blijven om hiermee de klant van vandaag en de klant van morgen zo goed mogelijk te helpen.”
Mick wil er nog wel aan toevoegen dat hij zijn twijfels heeft over het feit of de elektrische auto dé auto van de toekomst is. “Op de middellange termijn denk ik inderdaad wel dat de elektrische auto aan steeds meer populariteit zal gaan winnen. Echter denk ik op de langere termijn dat waterstof een betere oplossing is. Ik geloof er echt in dat dit de motor is waarmee de auto van 2050 uitgerust zal worden”, besluit Mick.
Wat zijn ACtronics Service Points?
Het ACtronics Service Point Programma is voor garagisten gratis en biedt vele voordelen zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen! Dat betekent:
- Je bent op de ACtronics website zichtbaar op de Service Point kaart die iedere maand door ongeveer 100.000 bezoekers wordt bekeken
- Je komt direct in verbinding te staan met particulieren die onze website bezoeken
- Als ACtronics Service Point laat je zien dat je geeft om revisie en daarmee ook om duurzaamheid. Een belangrijk verkoopargument anno nu!
- Je profiteert in de toekomst van speciale acties en aanbiedingen
Ben je klant bij ACtronics, maar sta je niet op de kaart? Staan er verkeerde contactgegevens online of sta je op de kaart als Service Point en wil je niet van de voordelen profiteren? Ga dan naar “mijn account” of klik op onderstaande button.