Klantenservice

Waarmee kunnen wij je helpen?


1. Levering & bezorging
2. Revisie opdracht aanmaken
3. Betaling & garantie
4. Mijn account
5. Revisieproces


1. Levering & bezorging

Wat zijn de bezorgopties?

Wanneer je een onderdeel bij ons hebt laten reviseren, kun je voor een tweetal bezorgopties kiezen. Je kunt ervoor kiezen om het gereviseerde onderdeel af te halen aan de balie in Almelo, of je kunt het naar je toe te laten versturen. Bij de laatste optie sturen we het onderdeel met de pakketdienst naar je toe.

Hoe kan ik zien wanneer ik mijn onderdeel weer terug krijg?

Om de status van je bestellingen te bekijken dien je ingelogd te zijn. Klik vervolgens op ‘Mijn Account’ en ga naar revisie opdrachten/bestellingen. Ook versturen we automatische een mail zodra het pakket bij onze logistiek is afgemeld voor verzending.

Met welke pakketbezorger wordt het pakket verstuurt?

Wij versturen onze pakketten met UPS. Mocht je liever je pakket willen afhalen, dan kun je dit tijdens het bestelproces aangeven.

Hoe kan ik een onderdeel naar jullie opsturen?

Voordat je je onderdelen naar ons opstuurt, dien je een Revisie Opdracht in te vullen op onze website. Log in met je account en volg de stappen. Je kunt ervoor kiezen om het onderdeel zelf naar ons op te sturen, of je kunt gebruikmaken van onze pick-up service. Heb je nog geen account dan kun je die eenvoudig aanmaken.

Hoe kan ik een pakket bij mijn werkplaats laten ophalen met de pick-up service?

Om je pakket bij de werkplaats op te laten halen biedt ACtronics een pick-up service aan. Met deze pick-up service hoef je het pakket niet zelf bij een pakketpunt of postkantoor langs te brengen, maar wordt het pakket door onze transportpartner UPS opgehaald in je werkplaats. Als je van deze service gebruik wilt maken, kun je deze optie tijdens het invullen van het revisie opdracht formulier aanvinken.

Meer informatie over de pick-up service is hier te vinden.

Waar vind ik het label voor de pick-up service?

Je UPS label wordt per email door onze klantenservice opgestuurd. Je hoeft hier dus niks voor te doen. Controleer ook je spam box voor ontvangst aangezien het vaak voorkomt dat deze mail daar terecht komt.

Naar welk adres moet ik mijn onderdeel opsturen?

Ons postadres is:
ACtronics
Postbus 153
7600 AD Almelo

Dit adres is ook op het revisie opdracht formulier te vinden.

Wat zijn de verzendkosten van de revisie?

De verzendkosten binnen Nederland en België bedragen €16,-, uitgezonderd de TCU's. Indien meerdere onderdelen tegelijk verstuurd worden kan de prijs afwijken afhankelijk van het gewicht.

Wat is de beste manier om het onderdeel te verpakken?

Transportschade is erg vervelend. Het vertraagt het revisieproces en kan extra kosten met zich meebrengen. Zorg er daarom voor dat de doos waarin het onderdeel wilt versturen groot genoeg is. Het onderdeel mag de zijwanden van de doos niet raken om beschadiging tijdens transport te voorkomen. Het is belangrijk dat de lege ruimten in de doos goed opgevuld worden met noppenfolie, luchtkussens of ander vulmateriaal. Dit voorkomt dat het onderdeel in de doos tijdens transport verschuift of kantelt. Vergeet niet om de benodigde onderdelen en revisie opdracht formulier met het pakket mee te sturen!

Ik zie dat ik mijn DSG in een speciaal krat moet versturen. Hoe werkt dit?

DSG-versnellingsbakken zijn gevoelige onderdelen die bij transport snel beschadigd raken. Daarom heeft ACtronics speciale DSG transportkratten ontwikkeld. Heb je een defecte DSG-versnellingsbak die je door ACtronics wilt laten reviseren? Neem dan contact op met onze Customer Service via 0546660410. Zij zullen je van een transportkrat voorzien zodat het onderdeel veilig en zonder schade naar ons toekomt en uiteindelijk weer aan u wordt geretourneerd.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer je je pakket nog niet hebt ontvangen kan het zijn dat wij een bericht hebben gestuurd waarin we vragen voor extra gegevens of extra onderdelen om een goede diagnose te kunnen uitvoeren. De status van je bestelling kun je terug vinden in ‘Mijn Account’. Mocht je er niet uit komen, of moest het pakket al geleverd zijn en is dit nog niet gebeurd? Neem dan contact op met onze klantenservice.


2. Revisie opdracht aanmaken

Hoe kan ik een onderdeel laten reviseren?

Na het aanmaken van een account, dient deze goedgekeurd te worden. Vervolgens kun je een opdracht (ROF) op de website invullen. Na het bevestigen en betalen van je bestelling, dien je het onderdeel op te sturen, met eventueel de benodigde onderdelen. Nadat wij je onderdeel hebben ontvangen zal deze direct in het revisieproces terecht komen. In veel gevallen wordt het onderdeel dezelfde dag nog teruggestuurd.

Bekijk hier de voordelen van revisie bij ACtronics

Doet ACtronics ook zaken met particulieren?

ACtronics is een Business-to-Business (B2B) bedrijf en werkt dus uitsluitend voor garages en dealers. Wij willen particulieren graag van dienst zijn, zodat je gebruik kunt maken van het goede en goedkopere alternatief dat ACtronics biedt. Echter, je dient dit verzoek daarvoor wel bij je garage of dealer kenbaar te maken. Uiteraard kun je ook altijd contact met onze klantenservice opnemen. Zij kunnen je in contact brengen met een garage of dealer bij jou in de buurt die gebruik maakt van de expertise van ACtronics.

Levert ACtronics onderdelen uit voorraad?

Bepaalde onderdelen kunnen wij uit voorraad leveren. Neem voor informatie contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je ten alle tijdens vertellen of het gewenste onderdeel uit voorraad leverbaar is.

Waar kan ik mijn OE-nummer vinden?

Elke origineel onderdeel is voorzien van een OE-nummer. Dit nummer kan op het onderdeel gelaserd zijn of het onderdeel is voorzien van een wit etiket met het OE-nummer. Het OE-nummer is niet altijd leesbaar vanaf de buitenkant. In veel gevallen moet het onderdeel uitgebouwd worden om het OE-nummer af te kunnen lezen. In onderstaande afbeelding is een voorbeeld te vinden van een OE-nummer.

Wo finde ich meine OE-Nummer?

Ik kan mijn onderdeel niet op de website vinden: wat nu?

Is jouw defecte onderdeel niet op onze website te vinden? Dan is het mogelijk om een offerte aan te vragen. Onze productspecialisten zullen dan per geval kijken of er een revisie mogelijk is.

Als we het onderdeel kunnen reviseren ontvang je een definitieve prijsopgave van een van onze specialisten. Blijkt dat we het onderdeel toch niet kunnen reviseren, dan brengen we slechts behandelingskosten in rekening.

Ik moet extra onderdelen (required items) bij mijn revisie opsturen. Waarom moet dit?

Om het onderdeel zo goed mogelijk te testen en reviseren hebben we in sommige gevallen extra benodigde onderdelen nodig. Dit kunnen onderdelen zijn als bijvoorbeeld de autosleutels, of startblokkering. Deze benodigde onderdelen staan altijd aangegeven op het revisie opdracht formulier.

Kan ik de bestelling die ik heb geplaatst nog wijzigen?

Neem contact op met onze klantenservice indien je na het plaatsen van een bestelling iets wilt aanpassen.

Waar kan ik zien hoeveel de revisie van mijn onderdeel kost?

Met revisie bespaar je tot 80% ten opzichte van nieuwe onderdelen. Revisieprijzen zijn zichtbaar nadat je een account hebt aangemaakt en deze is goedgekeurd door onze klantenservice.

Kan ik hulp krijgen bij het aanmaken van een revisie opdracht formulier?

Hulp nodig bij je revisie? Neem direct contact op met onze klantenservice. We begeleiden je graag bij het aanmaken van een revisie opdracht .

Reviseert ACtronics ook radio’s of navigatiesystemen?

Nee, revisies van radio's en navigatiesystemen behoren niet tot ons revisie assortiment.


3. Betaling & garantie

Welke betaalmogelijkheden worden aangeboden?

De revisie opdrachten kunnen bij ACtronics op verschillende manieren besteld worden. Zo is het mogelijk om online te betalen met iDeal of een credit card, maar is het ook mogelijk onder rembours de kosten te voldoen.

Ik wil mijn revisie graag achteraf betalen. Is dit mogelijk?

Het is momenteel niet mogelijk om achteraf te betalen.

Ik moet testkosten betalen. Wat houdt dit in?

Bij binnenkomst van een product wordt er als eerste een entry-test uitgevoerd, voordat een product in revisie gaat. Mocht een product niet defect zijn dan worden er testkosten berekend. Mocht dit het geval zijn, dan zullen we je daarover op de hoogte stellen en zullen we met een passend advies komen om het probleem toch op te lossen. De kans is namelijk groot dat het probleem elders in de auto te vinden is.

Mijn betaling is mislukt/geweigerd. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je betaling mislukt of geweigerd is, wordt je teruggeleid naar onze website. Je kunt vervolgens contact opnemen met onze klantenservice.

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Om alle facturen van je bestellingen te bekijken dien je ingelogd te zijn. Klik vervolgens op ‘Mijn Account’ en ga naar facturen.

Hoe moet ik een garantie aanmelden?

Blijkt dat het onderdeel binnen de twee jaar garantietermijn toch defect is geraakt dan kan het onderdeel opnieuw bij ons worden aangeboden. Hiervoor moet een revisie opdracht formulier ingevuld worden, waarbij in de opmerkingen aangegeven kan worden dat het onderdeel binnen de garantietermijn defect is gegaan.

Geven jullie garantie op de revisies?

Op al onze revisies geven wij standaard twee jaar garantie!


4. Mijn account

Hoe kan ik een account aanmaken?

Een account kan aangemaakt worden door te navigeren naar login en te kiezen voor registeren. Voor het inzien van de prijzen is een geverifieerd account nodig. Een geverifieerd account kan toegekend worden aan garagebedrijven die voorzien zijn van een geldig KVK-nummer. Nadat een account behandeld en goedgekeurd is, kun je de prijzen inzien en bestellen.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Nadat je bent ingelogd heb je via ‘Mijn Account’ de mogelijkheid om je factuuradres of afleveradres te wijzigen.

Mijn account is nog niet geverifieerd. Hoe kan ik mijn account verifiëren?

Als je account nog niet geverifieerd is, is de kans groot dat je recent een account hebt aangemaakt. Nadat er een nieuw account is aangemaakt voeren wij een controle uit of het niet om een nep-account gaat en er wordt gecontroleerd of het om een zakelijk account in de automotivebranche gaat. Wij doen namelijk alleen zaken met andere bedrijven (b2b) in de automotivebranche. Zodra wij dit hebben bevestigd zullen we je account verifiëren. Hiervoor hoef jij dus niets te doen.

Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten. Wat nu?

Indien je je wachtwoord bent vergeten, kun je via wachtwoord vergeten je wachtwoord resetten. Voer je e-mailadres in, klik op bevestigen en je ontvangt een mail ter verificatie om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe gaat ACtronics met de privacy van mijn gegevens om?

Via onze website worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. ACtronics acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd.

Hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?

Het aanpassen van je factuurgegevens zoals het factuur e-mailadres kan gedaan worden via 'Mijn Account'. Wil je het account e-mailadres aanpassen, dan zul je hiervoor contact moeten opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen accounts samenvoegen of eventueel je e-mailadres aanpassen indien gewenst.

Ik heb geen KVK nummer, maar deze is verplicht. Wat nu?

ACtronics werkt alleen samen met bedrijven in de automotivebranche. Om dit te kunnen bevestigen hebben we een KVK nummer nodig.


5. Revisieproces

Wat is de levertijd/doorlooptijd van een revisie?

De gemiddelde doorlooptijd van een product bij ACtronics is één à twee werkdagen vanaf binnenkomst. Om de doorlooptijd niet te vertragen vragen wij je om alle benodigde zaken mee te sturen in een goed ingepakte doos, zoals aangegeven in onze inpakinstructies. Tevens is het van belang om een zo goed mogelijke diagnose te stellen met daarbij desbetreffende foutcodes van het onderdeel.

Wat gebeurt er als blijkt dat mijn onderdeel niet defect is?

Bij een onderdeel dat niet defect is worden alleen de testkosten in rekening gebracht. We zullen het eventueel te veel vooraf betaalde bedrag direct crediteren met inhouding van deze kosten.

Wat gebeurt er met mijn onderdeel als deze wordt gereviseerd?

Nadat het onderdeel op onze logistieke afdeling is binnengekomen wordt het onderdeel onderworpen aan een Entry-Test. Hierin wordt het onderdeel uitgebreid getest om het probleem te kunnen identificeren. Vervolgens doorloopt het onderdeel een op maat gemaakt revisieproces waarin deze compleet wordt nagekeken en gereviseerd. Ten slotte wordt er tijdens de End-of-Line test gekeken of het onderdeel weer correct werkt. Als dit het geval is verstuurt onze logistieke afdeling het onderdeel weer terug.

Meer weten over ons revisieproces? Bekijk dan hier ons 5-stappen revisieproces.

Wat is de status van mijn revisie opdracht?

Om de actuele status van je bestellingen te bekijken dien je ingelogd te zijn. Klik vervolgens op ‘Mijn Account’ en ga naar revisie opdrachten/bestellingen.




Nog geen antwoord op je vraag?

Neem gerust contact met ons op

Bel ons: 0546660410

WhatsApp: 0631284892

@

Mail: info@actronics.nl