Registreer of log in om prijzen te zien
Staat je klacht er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Ervaar je problemen met de BPGA-module? ACTRONICS reviseert en repareert deze geavanceerde zekeringskast, zodat storingen, foutcodes en elektronische problemen tot het verleden behoren.
De BPGA-module komt vooral voor in Franse voertuigen van Citroën, DS en Peugeot. BPGA staat voor “Boîtier de Protection et de Gestion d'Alimentation”, wat vrij vertaald kan worden als beveiligings- en voedingsmanagementmodule. Deze module beschermt de accu en andere elektronische systemen tegen kortsluiting en overbelasting. In feite is het een slimme zekeringkast met energiebeheersfuncties.In tegenstelling tot een eenvoudige zekeringkast bevat de BPGA een elektronische regelmodule. De module is verantwoordelijk voor onder andere:
De meest bekende foutcode die duidt op een defecte BPGA is B1624. Deze foutcode komt in verschillende varianten voor:
Onze revisiespecialisten kunnen deze foutcodes gericht oplossen.
Een storing in de BPGA-module kan zich op verschillende manieren uiten:
Hierbij kan er mogelijk een elektronische storingsmelding op het dashboard verschijnen of kan het motormanagementlampje gaan branden
De BPGA-module bevindt zich in de motorruimte, meestal in de buurt van de accu.
Laat de BPGA-module reviseren door ACTRONICSHeb je een auto in de werkplaats met een defecte BPGA-module? Start eenvoudig een revisieaanvraag via onze website. Dankzij onze revisiemethode is deze zowel voordelig als duurzaam. Je profiteert dus van de volgende voordelen:
Autobedrijven kunnen snel en eenvoudig een revisie-opdracht indienen via onze website. Log in of maak een account aan en meld de aanvraag direct aan. Dankzij onze snelle service is het gereviseerde onderdeel snel weer terug in je werkplaats.
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op. Onze productspecialisten helpen je graag verder!
9675349880
9675350180
9675350280
9675350380
BPGA-JL01
BPGA-JL03
BPGA-JL04
BPGA-JL06-00
ACTRONICS werkt uitsluitend samen met autobedrijven, merkdealers en specialisten. Je hebt een ACTRONICS-account nodig om een opdracht te plaatsen. Onze klantenservice beoordeelt op basis van jouw ingevulde gegevens of je account wordt goedgekeurd.
Selecteer bovenaan deze pagina je voertuig en kies het onderdeelnummer dat je op het onderdeel kunt aflezen. Kun je het OE-nummer niet aflezen? Selecteer dan op deze pagina de optie “OE-nummer staat niet in de lijst”. Kun je het onderdeel niet vinden? Vraag dan een offerte aan.
Bij het aanmelden van een revisie-opdracht vragen we om meer informatie over je diagnose, zoals je waarnemingen en/of een foutcode. Dat helpt ons bij het uitvoeren van de revisie. Hierna kies je jouw verzend- en betaalvoorkeur en start je de opdracht.
Zorg dat het onderdeel stevig verpakt is, zodat het niet beschadigt tijdens transport. Heb je gekozen voor onze ophaalservice? Dan zorgen wij dat het onderdeel bij jou wordt opgehaald. Dit gebeurt op werkdagen (tussen 08:00 en 18:00) vaak binnen enkele uren. Heb je gekozen voor zelf verzenden? Breng dan het pakket naar een pakketpunt bij jou in de buurt. In beide gevallen krijg je instructies van onze klantenservice.
Wij testen en inspecteren jouw onderdeel zodra het bij ons binnenkomt. Daarna starten we met de revisie. Soms wijst onze test iets anders uit dan de diagnose-informatie. In dat geval nemen we contact met je op en delen we onze bevindingen en diagnose. We brengen hiervoor slechts testkosten in rekening en geen revisiekosten.
Onze specialisten reviseren jouw onderdeel. Je ontvangt updates, zodat je altijd op de hoogte bent van de status van jouw opdracht. Als jouw onderdeel succesvol door onze eindtest is gekomen, verzenden we het naar jou. Indien nodig geven we extra werkplaatsinstructies en tips.
© 2025 ACTRONICS BV. All Rights Reserved.