Onderdelen in EV en Hybride auto's

Een volledig elektrische auto bevat veel minder bewegende delen dan een gewone auto. Onderdelen als bougies, zuigers, uitlaatsystemen, koppelingen, kleppen en andere bewegende onderdelen vindt u niet in een volledig elektrische auto. Het belangrijkste onderdeel van een 100% elektrische auto is de elektromotor, die zijn energie haalt uit een accupakket. Daarnaast bevat een volledig elektrische auto natuurlijk ook nog andere onderdelen. De onderdelen waarvoor wij een revisie-oplossing hebben zijn hieronder te vinden:

ABS units

ATE MK100 ESP

ATE MK100 ESP

Geïntegreerde giehoeksensoren, protocollen voor zowel DF11i- als VDA-wielsensoren, interne aansturing voor de elektronische parkeerrem. Ook aan hybridevoertuigen is gedacht: de MK100 ESC High Plus Hybrid is volledig voorbereid op auto’s met regeneratieve remfunctie.

ATE MK100 ESP bekijken

Auto's met de ATE MK100 ESP

BMW i3

Veelvoorkomende problemen

  • Eén of meerdere wielen blokkeren

Bosch 9.0 ESP

Bocsh 9.0 ESP

De ABS-systemen van Bosch 9 zijn pas enkele jaren verkrijgbaar. Daardoor is het aantal klachten buiten de garantieperiode nog relatief laag. We verwachten dan ook dat de lijst met bekende klachten en foutcodes nog flink zal groeien.

Bosch 9.0 ESP bekijken

Auto's met de Bosch 9.0 ESP

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model X

Tesla Model Y

Veelvoorkomende problemen

  • Op aanvraag, neem contact op met onze klantenservice

Control Module

Hybrid Battery Control Computer Module

Hybrid Battery Control Computer Module

Deze computer is de meest belangrijke elektronische component in het accupakket van de Toyota Prius. Het onderdeel stuurt namelijk de accu aan! De module geeft een seintje aan de rest van de stuurapparaten als deze defect is, om zo schade aan het accupakket te voorkomen.

Auto's met de Hybrid Battery Control Computer Module

Toyota Prius XW

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Info displays

Tesla (17" Touchscreen) MCU

Tesla (17' Touchscreen) MCU

Als je de gemiddelde burger vraagt 5 dingen op te noemen over Tesla, dan zal dit onderdeel zeker tot dit lijstje behoren De MCU is Tesla’s Media Control Unit. Via dit grote scherm die in zich centraal in het dashboard begeeft kun je het infotainmentsysteem van de auto bedienen.

Auto's met de Tesla (17" Touchscreen) MCU

Tesla Model S

Tesla Model X

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Instrumentenpanelen

Ford Focus Electric

Instrumentenpaneel Ford Focus Electric

In eerste instantie werd de Ford Focus Electric enkel in de VS verkocht, maar in 2013 werd deze auto ook voor de Europese markt gelanceerd. Deze elektrische Ford werd tot 2019 geproduceerd en heeft naast een elektrische aandrijving ook een digitaal instrumentenpaneel.

Auto's met dit instrumentenpaneel

Ford Focus Electric

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Renault Kangoo Z.E.

Instrumentenpaneel Renault Kangoo Z.E.

Renault is al meer dan een eeuw aanwezig op de markt voor lichte bedrijfswagens, de elektrische bestelwagen wordt aangeboden sinds oktober 2011. Een facelift-versie van zowel de bestelwagen- als de passagiersversie kwam beschikbaar vanaf het begin van 2013.

Instrumentenpaneel Renault Kangoo bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Renault Kangoo Z.E.

Veelvoorkomende problemen

  • Meters werken niet
  • Tankmeter werkt niet
  • Eén of meerdere LEDjes branden zwak
  • Complete uitval

Seat Mii electric

Instrumentenpaneel Seat Mii electric

In navolging op de up! onthulde Seat op de Autosalon van Geneve in 2014 de Mii. De lancering werd gedaan in samenwerking met het modemerk Mango om zo extra aandacht bij de vrouwelijke bestuurder te trekken. Een tweede generatie Mii blijft voorlopig uit.

Instrumentenpaneel Seat Mii bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Seat Mii electric

Veelvoorkomende problemen

  • Verlichting werkt niet
  • Temperatuurmeter en / of brandstofmeter werkt niet
  • Snelheidsmeter werkt niet

Skoda Citigo e iV

Instrumentenpaneel Skoda Citigo e iV

Toen in 2017 een facelift van de up! kwam, onthulde Skoda niet veel later hun allereerste volledig elektrische auto: de Skoda Citigo-e iV. Een groot succes bleef echter uit. Het was echter wel het startsein van Skoda’s nieuwe en succesvolle EV SUV-reeks.

Instrumentenpaneel Skoda Citigo bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Skoda Citigo e iV

Veelvoorkomende problemen

  • Verlichting werkt niet
  • Temperatuurmeter en / of brandstofmeter werkt niet
  • Snelheidsmeter werkt niet

Toyota Auris

Instrumentenpaneel Toyota Auris

Toyota en hybridemotoren zijn een succesvol huwelijk. Niet zo gek dus dat de 2e generatie Toyota Auris die vanaf 2012 leverbaar was ook als hybride leverbaar was. Met z’n nieuwere en vlottere uitstraling sloot de Auris beter aan bij de rest van het Toyota gamma.

Instrumentenpaneel Toyota Auris bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Toyota Auris

Veelvoorkomende problemen

  • Verlichting werkt niet

Volkswagen Golf 7

Instrumentenpaneel Volkswagen Golf 7

De Volkswagen Golf is al jarenlang één van de meest gewilde auto’s in Europa. Sinds de eerste generatie zo’n 45 jaar geleden is de auto onverminderd populair gebleken. In 2012 kwam Volkswagen met de zevende generatie van deze hatchback die uiteindelijk acht jaar in productie is geweest.

Instrumentenpaneel Volkswagen Golf 7 bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Volkswagen Golf 7

Veelvoorkomende problemen

  • Eén of meerdere LEDjes branden zwak
  • Verlichting werkt niet
  • Eén of meerdere meters werken niet

Volkswagen Golf 7 (virtual cockpit)

Instrumentenpaneel Volkswagen Golf 7 (virtual cockpit)

Naast het analoge instrumentenpaneel was de Golf VII ook leverbaar met een digitaal dashboard. Dit digitale cluster staat bij Volkswagen bekend als de Virtual Cockpit of de Digital Cockpit. Deze optionele extra geeft net die extra moderne uitstraling aan de Golf.

Auto's met dit instrumentenpaneel

Volkswagen Golf 7 (virtual cockpit)

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Volkswagen Up!

Instrumentenpaneel Volkswagen Up!

De Volkswagen up! Is (samen met de Fiat 500) zonder enige twijfel de meest populaire stadsauto van het afgelopen decennium. Nadat in 2011 de eerste up! met verbrandingsmotor op de markt kwam, volgende in 2013 de elektrische e-up! Deze generatie is tot 2019 geproduceerd.

Instrumentenpaneel Volkswagen Up! bekijken

Auto's met dit instrumentenpaneel

Volkswagen Up!

Veelvoorkomende problemen

  • Verlichting werkt niet
  • Temperatuurmeter en / of brandstofmeter werkt niet
  • Snelheidsmeter werkt niet

Omvormers / onboard chargers

Battery Management System (VAG)

Battery Management System (VAG)

Deze BMS, ook wel JX1 genoemd heeft een drietal hoofdtaken. Dat zijn accubescherming om binnen de veilige marges te blijven, monitoren dat opladen van het accupakket goed verloopt en het optimaliseren van de levensduur en capaciteit van de accu.

Auto's met de Battery Management System (VAG)

Volkswagen Jetta Hybrid

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

OBC Battery Charger (VAG)

OBC Battery Charger (VAG)

Deze OBC Battery Charger is door de VAG concern ontwikkeld voor de Volkswagen e-Golf en de Audi Q7 e-tron. AC-stroom wordt omgezet naar DC-stroom zodat deze in de accu van de auto opgeslagen kan worden. Foutcode P33E100 kan door dit onderdeel veroorzaakt worden.

Auto's met de OBC Battery Charger (VAG)

Audi Q7 4M

Volkswagen e-Golf

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Tesla Onboard Charger

Tesla Onboard Charger

Wanneer een Tesla wordt aangesloten op de stroom, levert deze wisselstroom de auto. Batterijen slaan energie op als gelijkstroom. De onboard charger zorgt ervoor dat wisselstroom in gelijkstroom geconverteerd wordt zodat deze in de accu opgeslagen kan worden.

Auto's met de Tesla Onboard Charger

Tesla Model S

Tesla Model X

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.

Renault Inverter PEB

Renault Inverter PEB

Renault ontwikkelde voor haar hybridemotor de PEB omvormer. PEB staat voor Power Electronics Block en zit bovenop de motor gemonteerd. De PEB drijft de drie hoofdspelen aan en zorgt ervoor dat de 400 volt wisselstroom in 12 volt gelijkstroom wordt omgezet.

Auto's met de Renault Inverter PEB

Renault Fluence

Renault Kangoo

Renault Zoe

Dit onderdeel ter revisie aanbieden?

Neem dan eerst contact met ons op.