Het autobedrijf van de toekomst volgens Autoservice Simon Hemmen
Sinds de oprichting, zo’n 12 jaar geleden, is Autoservice Simon Hemmen een begrip in Emmen. Samen met acht monteurs werkt Simon dagelijks in meerdere hallen in het Drentse Emmen aan de voertuigen van zijn klanten. Het gros van de uitgevoerde reparaties wordt gedaan aan auto’s, maar sinds de start van de coronapandemie weten ook veel campereigenaren de weg naar Autoservice Simon Hemmen te vinden.
Klaarmaken wat een ander niet klaarkrijgt
Simon is tijdens zijn studie stage gaan lopen bij een dorpsgarage in Drenthe. Al snel begon het te kriebelen om voor zichzelf te beginnen. Na twee jaar lang getwijfeld te hebben pakte hij door en startte zijn eigen bedrijf. In 2009 was Simon, met zijn 22 jaar, de jongste ondernemer in Emmen. In de ruim ruim 12 jaar die het bedrijf bestaat, heeft het een gerenommeerde naam op weten te bouwen in Emmen en omgeving.
Wat het bedrijf van andere autogarages in de buurt onderscheidt zit volgens Simon in de manier van omgang met de klanten en het kennisniveau van de medewerkers. “Mijn grootste drijfveer is om onze klanten zo tevreden mogelijk hier van terrein weg te zien rijden. Deze klanten beperken zich niet tot particulieren. We krijgen ook veel auto’s binnen met storingen waar andere garages niet uitkomen. Het mooiste hieraan is het klaarmaken wat een ander niet klaarkrijgt. Daar zijn we goed in en daar worden we met z’n allen heel blij van!” aldus een trotse Simon.
Simon Hemmen, eigenaar Autoservice Simon Hemmen in Emmen
Gepassioneerd door autotechniek en altijd up-to-date
Autoservice Simon Hemmen heeft het door zijn persoonlijke benadering, nuchtere mentaliteit en open cultuur in een kort tijdsbestek een grote klantenkring opgebouwd. “De klant weet wie wij zijn en wij weten wie de klant is. De meeste klanten kennen we bij naam, waardoor we iedereen op een persoonlijke manier voorthelpen”, verteld Simon. “De beste reclame blijft nog altijd de mond tot mond reclame. Wanneer je netjes en vlot werk levert, dan verkoopt het zichzelf!”
Door up-to-date te blijven over de laatste ontwikkelingen, weet het team van Autoservice Simon Hemmen menig probleem op te lossen. “Zeer frequent volgen we met elkaar cursussen, brainstormen we samen over moeilijke kwesties en gebruiken ze technische handleidingen, zoals de ACtronics diagnosewijzer, om moeilijke storingen op te lossen. En met succes!”, waarbij gerefereerd wordt aan het aantal geslaagde oplossingen die voor complexe storingen geboden worden.
De autobranche van de toekomst volgens Simon
Simon, die naast zijn kantoorwerk ook veel van zijn tijd in de werkplaats is, verwacht dat de autobranche een bijzondere tijd in gaat. Simon: “De transitie naar elektromotoren gaat nu nog geleidelijk en heeft op dit moment nog niet heel veel impact op de auto’s die we in onze werkplaats binnenkrijgen. Dat heeft ook met het feit te maken dat veel van de nieuwe en tweedehands elektrische auto’s voor velen nog onbetaalbaar zijn. Maar dat zal over een jaar of tien wel anders zijn denk ik. Mechanische onderdelen zullen in de toekomst voor het grootste deel verdwijnen, waardoor het repareren van auto’s alleen maar lastiger wordt. Elektrische storingen zullen dan voornamelijk de overhand nemen. Deze storingen zijn veel complexer, waardoor reparaties duurder zullen worden en dat is iets waar veel mensen die een elektrische auto aanschaffen geen rekening mee houden. We hebben een enkele keer een situatie meegemaakt van elektrische een auto met ruim 200.000 kilometer op de teller die door de verzekeringsmaatschappij als total-loss wordt verklaard. De kosten van de reparatie wogen simpelweg niet op tegen de waarde van de auto.”
“Dat de taken van de autotechnici hard aan het veranderen zijn, merken wij hier natuurlijk als geen ander. Van oudsher gingen de meesten het vak in omdat ze het gaaf vonden om aan auto’s te sleutelen. Lekker met de handen te werken! Nu elektronica een steeds grotere rol speelt, worden hele andere skills belangrijk. Vind maar eens een goede diagnose-expert die kritisch en oplossingsgericht aan storingen kan werken. En deze worden ook nog een steeds moeilijker, dus vind maar eens zo’n specialist. Dat is echt heel lastig. Daarom zijn we ook blij met een partner als ACtronics waar we altijd terecht kunnen met vragen op het gebied van elektronische storingen. Natuurlijk proberen we het altijd zelf op te lossen, maar het is voor ons heel prettig dat we een partij naast ons hebben staan die ons helpt als we een vraag hebben”, sluit Simon af.
Wat zijn ACtronics Service Points?
Het ACtronics Service Point Programma is voor garagisten gratis en biedt vele voordelen zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen! Dat betekent:
- Je bent op de ACtronics website zichtbaar op de Service Point kaart die iedere maand door ongeveer 100.000 bezoekers wordt bekeken
- Je komt direct in verbinding te staan met particulieren die onze website bezoeken
- Als ACtronics Service Point laat je zien dat je geeft om revisie en daarmee ook om duurzaamheid. Een belangrijk verkoopargument anno nu!
- Je profiteert in de toekomst van speciale acties en aanbiedingen
Ben je klant bij ACtronics, maar sta je niet op de kaart? Staan er verkeerde contactgegevens online of sta je op de kaart als Service Point en wil je niet van de voordelen profiteren? Ga dan naar “mijn account” of klik op onderstaande button.