Binnenkort verkrijgbaar: diagnosewijzer

“…Al deze soorten wielsensoren zijn gelukkig nog steeds zelf met een scoop testbaar. Door een flinke slinger aan een wiel te geven bij ingeschakeld contact (belangrijk!) kun je relatief eenvoudig beoordelen of de sensoren en sensorringen nog naar behoren werken. Een goede beoordeling van het gegeven signaal is daarbij wel heel belangrijk. Gebruik daarom altijd een voorbeeldsignaal om goed te kunnen vergelijken. Om verder een beetje duidelijkheid te geven in de onderlinge verschillen tussen deze signalen, hebben we een korte samenvatting voor je:

DF6 Een sinussignaal, meestal tussen 0,5V en 1,0V. De amplitude stijgt naarmate het wiel sneller draait.

DF10 Een bloksignaal met een vaste amplitude van 7 mA, 14 mA of 28 mA. De frequentie van de bloksignalen stijgt naarmate het wiel sneller draait. Types met RotDir-functie genereren bij achteruit draaien een tweetraps-bloksignaal.

DF11i Een PWM-signaal met een signaallengte van 45 ?s. Bij vooruit draaien is dit signaal een factor…”

En? Hebben we je interesse gewekt? Bovenstaande quote is afkomstig van onze ruim 150 pagina’s tellende diagnosewijzer voor ABS-systemen. Naast gedetailleerde informatie over wielsensoren (ook de nieuwste VDA-wielsensoren!), behandelen we bijvoorbeeld ook veel voorkomende klachten per type ABS-systeem en delen we onze praktijkervaringen. De diagnosewijzer is voor onze Servicepoints binnenkort gratis te downloaden. Een papieren versie volgt later. Houd onze website dus goed in de gaten!

Afbeelding: Een Maserati MC20 die net als onze diagnosewijzer bijna klaar is
Fotocredit: Motor1.com